Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Monopol ČD pokračuje, nejlukrativnější trasy jim zůstanou i po roce 2019

České dráhy mohou do roku 2019 přijít jen o zlomek rychlíků, které si u nich objednává Ministerstvo dopravy. Otevírání trhu konkurenci totiž bude pomalejší, než stát původně předpokládal. První tendr by přesto měl stát vyhlásit už letos na podzim.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Základní podmínkou by mělo být zanesení kapacity dálkového vlaku do mezistátního rezervačního systému ... další pak akceptace jízdenek vydaných kdekoli na světě pro danou trasu, včetně síťových jízdenek InterRail ... podobně jako ve Švýcarsku nebo Německu, kde na dopravním trhu působí desítky regionálních dopravců, ale hraje se podle not "národního dopravce" DB - ke spokojenosti cestujících ... výjimkou je několik vlaků "jiného dopravce" mezi Köln Hbf a Hamburh Hbf.

1 0
možnosti

A88l53a84n 45Ř86e41p85k92a

6. 8. 2014 16:22

To by se soukromníkům líbilo, zobat rozinky, ale nějaké malé lokálky už nechtějí :-P

2 2
možnosti
VH

Nejsem si jistý, že je to tak ja píšete. Je to otázkou jednání a dohody. Ta musí být mezi MD, krajem a ČD a je v podstatě o dohodnutí a nastvaení pravidel, za jakých se bude kraj podílet na profinancování prokazatelní ztráty u rychlíků. Tek  nejsípše to bude tak, že se nepodařilo na jednáních dojít ke shodě. Nebo vy víte, že to ministertvo nechtělo??

2 0
možnosti
RJ

Myslím, že článek zcela zbytečně naznačuje, že tempo soutěžení je pomalé. To není pravda. Pokud je předpokládáná délka smluv 15 let, tak by tuto dobu také mělo trvat, než se všechny tratě vysoutěží, aby to bylo rovnoměrně rozložené v čase, aby neměli dopravci problém s finacováním a do soutěží se jich přihlásilo více.

Takže problém není tempo jako takové, "pětině do konce příštího roku" je zcela dostatečné, ale neustále odkládání začátku.

2 2
možnosti
JS

J74a71n 81S20ů30r60a

1. 8. 2014 0:12

Článek hlavně naznačuje, že podobný harmonogram se poprvé schválil před čtyřmi lety a od té doby nebyla uzavřena v této oblasti na MD jediná smlouva. Jinými slovy, ztratily se úspěšně čtyři roky.

2 0
možnosti
IS

Smrádek, ale teploučko.

2 1
možnosti
DZ

Ceske drahy a Ceska posta jsou nejvetsi zumpy.Jak co se tyce kvality sluzeb tak hospodareni.Mohly by zalozit treba firmu Ceska zumpa s.p.

3 10
možnosti
DZ

Tady nejde preci o Jancuru.Tech spolecnosti je vic.Jde o to,ze se totalne potlacuje konkurence na ukor prodelecnefirmy,ktera kdyz se ji zrovna nepovede rok,dorovna to dotacema.Ale ty dotace dou treba z dani.

3 7
možnosti
Foto

J51i43ř48í 31E32r40b45e66n

31. 7. 2014 15:02

Moc o tom nevíte...

5 4
možnosti
JC

J31a66n 22C34i58h85a22k

31. 7. 2014 12:07

Fascinující záchvaty neoliberalismu tam nahoře. Když něco nefunguje, protože to používáme jako trafiku a zlatý důl pro kamarády, tak to rovnou těm kamarádům prodáme a pak nemáme žádný vliv, žádnou možnost, jen budeme platit jako blbí. Vychvalovaná privatizace železnice, zejména na náš východoevropský způsob, je kravina na kvadrát. Naprosto selhala i v případech "vyspělých" zemí jako vje Velká Británie, kde lze označit privatizaci železnice za průs*r století. A navíc se vracíme do minulosti. Kdysi dávno začaly železnice jako houf privátních firem, zuřivě si konkurujících, naprosto nespolupracujících. Viz např. evropské metropole typu Londýn, kde je v centru na každém rohu hlavové nádraží, protože skoro každé patřilo jinému dopravci a nikdo nebyl ochoten se domluvit na jednom společném nádraží. Pokud chtěli cestující přestupovat, pobíhali jak blbci po Londýně od jednoho ke druhému. Výsledkem byl neuvěřitelný chaos, neefektivnost, nepřátelskost pro cestující. Proto stát (tehdy ještě funkční) začal v předminulém století ty železnice vykupovat a sjednocovat do jedné firmy, navíc šlo o velký strategický zájem. My vůbec nepřemýšlíme o tom, že stát řídí banda zlodějů, magorů a psychopatů, ale jako tupé ovce žvaníme donekonečna, že stát je špatný hospodář a že vše vyřeší neviditelná ruka trhu podle metod jedné Kikiny. Takže se vrátíme do 19. století a budeme si plácat po ramenou. Pro cestující vzniknou jen následné drobné nevýhody: Nenávaznost spojů různých dopravců, protože konkurence nespolupracuje, dále nutnost kupovat si pro každého dopravce jinou jízdenku a rezervaci, což bude pro lidi bez internetu dost problém, když třeba v jejich stanici nebude pokladna konkurence, na niž později hodlají prestupovat, různé tarify, a pro lidi mimo okruh železničních fanatiků to už bude úplně nepřehledné. BRAVO.

13 0
možnosti
TJ

T90o95m 58J65u78r25e26č27k28a

31. 7. 2014 11:52

Dotaz na autora - co je to u DOTOVANÝCH tras "méně lukrativní trasa?" Celou dobu tady čteme vyjádření Jančury, jak jsou dotované trasy lukrativní všechny stejně, protože dopravce dostane peníze i když ve vlaku jedou 3 babičky a najednou, když mají některé dotované trasy zůstat ČD, tak je autor nazve "nejlukrativnějšími."

7 0
možnosti
ZP

Takhle se dělá propaganda.. mon ami

7 0
možnosti
ŠF

Není problém funkční síť rozbít. Mnohem obtížnější je funkční síť vybudovat. Proto je ze strany investorů takový zájem o provozování lukrativní tratě. Z hlediska státu ovšem, který musí volit strategii zajištění dopravní obslužnosti i v odlehlých regionech země, je vhodný postup v pořadí, kdy se přidělí k provozování nejprve lokálky, později regionální tratě, a teprve nakonec se provozovatelům lokálek a regionálních tratí nabídnou v uzavřené soutěži k provozování i tratě nadregionální či tratě páteřní. Firmy, které by chtěly pouze vyzobávat smetanu, by do soutěže neměly být přizvány. Uzavřené výběrové řízení.

9 1
možnosti
TN

To jsou ale neskutečné kecy. Uzavřené výběrové řízení... tak řekni rovnou, že s ČD na věčné časy a ne jinak a mohl sis ušetřit celou tu omáčku okolo

3 3
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!