Diskuze
Monopol ČD pokračuje, nejlukrativnější trasy jim zůstanou i po roce 2019
Děkujeme za pochopení.
M21i79r84o14s22l47a71v 22Z61i36k78m25u72n55d
Základní podmínkou by mělo být zanesení kapacity dálkového vlaku do mezistátního rezervačního systému ... další pak akceptace jízdenek vydaných kdekoli na světě pro danou trasu, včetně síťových jízdenek InterRail ... podobně jako ve Švýcarsku nebo Německu, kde na dopravním trhu působí desítky regionálních dopravců, ale hraje se podle not "národního dopravce" DB - ke spokojenosti cestujících ... výjimkou je několik vlaků "jiného dopravce" mezi Köln Hbf a Hamburh Hbf.
A86l41a90n 28Ř75e95p80k75a
To by se soukromníkům líbilo, zobat rozinky, ale nějaké malé lokálky už nechtějí
V96a56c33l10a32v 38H35a89j25e58k
Nejsem si jistý, že je to tak ja píšete. Je to otázkou jednání a dohody. Ta musí být mezi MD, krajem a ČD a je v podstatě o dohodnutí a nastvaení pravidel, za jakých se bude kraj podílet na profinancování prokazatelní ztráty u rychlíků. Tek nejsípše to bude tak, že se nepodařilo na jednáních dojít ke shodě. Nebo vy víte, že to ministertvo nechtělo??
R47a10d62e35k 92J70a12n46a12t92a
Myslím, že článek zcela zbytečně naznačuje, že tempo soutěžení je pomalé. To není pravda. Pokud je předpokládáná délka smluv 15 let, tak by tuto dobu také mělo trvat, než se všechny tratě vysoutěží, aby to bylo rovnoměrně rozložené v čase, aby neměli dopravci problém s finacováním a do soutěží se jich přihlásilo více.
Takže problém není tempo jako takové, "pětině do konce příštího roku" je zcela dostatečné, ale neustále odkládání začátku.
J60a78n 38S19ů41r22a
Článek hlavně naznačuje, že podobný harmonogram se poprvé schválil před čtyřmi lety a od té doby nebyla uzavřena v této oblasti na MD jediná smlouva. Jinými slovy, ztratily se úspěšně čtyři roky.
D46a48v82i35d 46Z62a65j14d18á10k
Ceske drahy a Ceska posta jsou nejvetsi zumpy.Jak co se tyce kvality sluzeb tak hospodareni.Mohly by zalozit treba firmu Ceska zumpa s.p.
D34a15v96i57d 72Z59a77j81d46á77k
Tady nejde preci o Jancuru.Tech spolecnosti je vic.Jde o to,ze se totalne potlacuje konkurence na ukor prodelecnefirmy,ktera kdyz se ji zrovna nepovede rok,dorovna to dotacema.Ale ty dotace dou treba z dani.
J58a17n 95C74i78h14a33k
Fascinující záchvaty neoliberalismu tam nahoře. Když něco nefunguje, protože to používáme jako trafiku a zlatý důl pro kamarády, tak to rovnou těm kamarádům prodáme a pak nemáme žádný vliv, žádnou možnost, jen budeme platit jako blbí. Vychvalovaná privatizace železnice, zejména na náš východoevropský způsob, je kravina na kvadrát. Naprosto selhala i v případech "vyspělých" zemí jako vje Velká Británie, kde lze označit privatizaci železnice za průs*r století. A navíc se vracíme do minulosti. Kdysi dávno začaly železnice jako houf privátních firem, zuřivě si konkurujících, naprosto nespolupracujících. Viz např. evropské metropole typu Londýn, kde je v centru na každém rohu hlavové nádraží, protože skoro každé patřilo jinému dopravci a nikdo nebyl ochoten se domluvit na jednom společném nádraží. Pokud chtěli cestující přestupovat, pobíhali jak blbci po Londýně od jednoho ke druhému. Výsledkem byl neuvěřitelný chaos, neefektivnost, nepřátelskost pro cestující. Proto stát (tehdy ještě funkční) začal v předminulém století ty železnice vykupovat a sjednocovat do jedné firmy, navíc šlo o velký strategický zájem. My vůbec nepřemýšlíme o tom, že stát řídí banda zlodějů, magorů a psychopatů, ale jako tupé ovce žvaníme donekonečna, že stát je špatný hospodář a že vše vyřeší neviditelná ruka trhu podle metod jedné Kikiny. Takže se vrátíme do 19. století a budeme si plácat po ramenou. Pro cestující vzniknou jen následné drobné nevýhody: Nenávaznost spojů různých dopravců, protože konkurence nespolupracuje, dále nutnost kupovat si pro každého dopravce jinou jízdenku a rezervaci, což bude pro lidi bez internetu dost problém, když třeba v jejich stanici nebude pokladna konkurence, na niž později hodlají prestupovat, různé tarify, a pro lidi mimo okruh železničních fanatiků to už bude úplně nepřehledné. BRAVO.
T63o63m 76J56u96r23e34č10k40a
Dotaz na autora - co je to u DOTOVANÝCH tras "méně lukrativní trasa?" Celou dobu tady čteme vyjádření Jančury, jak jsou dotované trasy lukrativní všechny stejně, protože dopravce dostane peníze i když ve vlaku jedou 3 babičky a najednou, když mají některé dotované trasy zůstat ČD, tak je autor nazve "nejlukrativnějšími."
Z82b34y19n56ě59k 61P30o49p78o93v55s57k65ý
Takhle se dělá propaganda.. mon ami
Š88t78e15f36a54n 10F14r58i36č91a
Není problém funkční síť rozbít. Mnohem obtížnější je funkční síť vybudovat. Proto je ze strany investorů takový zájem o provozování lukrativní tratě. Z hlediska státu ovšem, který musí volit strategii zajištění dopravní obslužnosti i v odlehlých regionech země, je vhodný postup v pořadí, kdy se přidělí k provozování nejprve lokálky, později regionální tratě, a teprve nakonec se provozovatelům lokálek a regionálních tratí nabídnou v uzavřené soutěži k provozování i tratě nadregionální či tratě páteřní. Firmy, které by chtěly pouze vyzobávat smetanu, by do soutěže neměly být přizvány. Uzavřené výběrové řízení.
T34o19m94a11s 35N48o64v69o89t60n38y
To jsou ale neskutečné kecy. Uzavřené výběrové řízení... tak řekni rovnou, že s ČD na věčné časy a ne jinak a mohl sis ušetřit celou tu omáčku okolo
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!