Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moody's snížil hodnocení úvěrové spolehlivosti Kypru o dva stupně

  22:24aktualizováno  22:24
Ratingová agentura Moody's Investors Service snížila hodnocení úvěrové spolehlivosti Kypru o dva stupně na Baa3, což je nejnižší stupeň v investiční kategorii. Moody's očekává, že stát bude muset v příštím roce poskytnout svým bankám finanční pomoc kvůli jejich napojení na dluh Řecka.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Agentura dodala, že rating země dále zkoumá a mohla by ho brzy opět snížit.

Hodnocení země by se tak dostalo do spekulativního pásma.

"Státní podpora bude mít výrazný negativní dopad na ukazatel státního dluhu," uvádí se v prohlášení. Výše podpory kyperského bankovního systému by se mohla ještě dále zvýšit kvůli zpomalení ekonomického růstu a finančním rizikům v Řecku, proto agentura uvažuje o jeho možném dalším snížením v blízké budoucnosti. Kypr má také omezené možnosti k zavedení rozpočtových a strukturálních reforem, které by zajistily udržitelnost vládních financí.

Potřeba podpory bankovního systému přichází rovněž v době, kdy kyperská vláda ztratila napojení na mezinárodní kapitálové trhy. To by mohlo zemi přimět požádat o nouzový úvěr, napsala agentura Reuters.

Úvěrový rating je důležitý pro investory, protože ji ukazuje, jaká je pravděpodobnost splacení úvěru správně a včas. Má důležitý vliv na ochotu věřitelů příslušnému subjektu půjčovat a na podmínky půjčky. Čím je vyšší, tím lépe je dlužník vnímám v očích věřitelů a je pravděpodobné, že si bude schopen zajistit levnější půjčky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.