Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Expert: Mosty na D47 jsou v pořádku, ŘSD ale kašlalo na údržbu

  12:30aktualizováno  12:30
Zrezivění části mostů na D47 způsobil nekvalitní materiál a hlavně nedostatečná údržba. Podle Jiřího Stráského z Fakulty stavební VUT v Brně je však stavba i přes problémy v pořádku a reklamované závady neohrožují nosnost nebo životnost mostů.

Zavěšený most je součástí úseku dálnice D47, překonává řeku Odru a Antošovické jezero. | foto: Archiv soutěže

Stráský to řekl na diskusním setkání stavebních odborníků. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stav mostů dříve označilo za rizikový a omezilo na nich rychlost.

Za současné nedostatky podle Stráského mohou nedodělky a špatná údržba. Jde například o použití nevhodného materiálu u některých spojů a jejich nedostatečné ošetření proti korozi. Kvůli špatné údržbě staveb nemůže řádně fungovat odvodňovací systém, což si může v budoucnu vyžádat nutné dřívější opravy mostu. Všechny tyto vady je nutné řešit standardní cestou v reklamačním řízení.

Trhliny na tělese mostů, které ŘSD objevilo, se podle Stráského na železobetonových stavbách objevují běžně, pouze je nutné zajistit, aby v tělese nekorodovaly ocelové spoje. To se v případě některých mostů na D47 děje. Nejde ale o zásadní problém, který by měl přímý dopad na bezpečnost stavby. Pokud by ale pokračoval stav, kdy je izolace nedostatečná, životnost mostů by se snížila. Je proto nutné izolaci opravit, dodal.

Spor mezi ŘSD a zhotovitelem, společností Eurovia CS, se vede zejména o tři velké mosty přes Odru, Opavu a železniční trať. Kromě sporu o kvalitu mostů se ŘSD a Eurovia přou o to, kdo může za zvlnění vozovky v daném úseku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.