Mototrable

* Čtenář Josef Š.
* Čtenář Josef Š. z Prahy 2 si stěžuje na rozmáhající se hrubost řidičů, kteří parkují automobily na chodnících. "Zvláště lidé z přízemních bytů tak nemohou kvůli hluku a zápachu benzinových zplodin ani otevřít okna," píše a zajímá se, kdo má zmíněné porušování dopravních předpisů postihovat?

Šéf tuzemské dopravní policie Zdeněk Bambas odpovídá, že nejvhodnější bude, když se lidé uvedeným způsobem postižení obrátí s žádostí o pomoc na pracovníky nejbližší služebny městské policie. "Řešení takových přestupků je ovšem při řidičských výmluvách a zapírání dost komplikované," upozorňuje Zdeněk Bambas.

* "Bydlíme na konci slepé ulice, která je úzká tak, že se v ní dvě auta neminou. Protože sousedi před námi často mívají návštěvy, musíme je žádat, aby se zaparkovaným vozem odjeli tak, abychom mohli k domu, či naopak od domu," sděluje svůj problém Arnošt L. z Kravařů. "Kromě toho si jiní sousedi zřídili z téže ulice podávací okno do svého zemědělského hospodářství, a tak se stává, že ulici blokují třeba i dvě hodiny kvůli skládání sena, slámy, řepy a podobně. To mi jako podnikateli nevyhovuje, nespokojeni jsou i zákazníci, kteří chtějí přijet k mému domu. Ulice není nijak označena - zákazem stání, jako slepá... Co mám dělat, abych se při příjezdu domů nemusel prosit o svá práva?"

Tento případ považuje ředitel dopravní policie Zdeněk Bambas za snáze řešitelný než předchozí problém. "Pokud odstavený či zaparkovaný automobil tvoří překážku silničního provozu, lze ho nechat odtáhnout," sděluje Zdeněk Bambas. "V tomto případě se ovšem motorista musí se záležitostí obrátit nikoliv na městskou, nýbrž na Policii České republiky. Ta je kompetentní k tomu, aby k odtažení vozidla tvořícího překážku silničního provozu dala pokyn."

* Miroslav T. z Prostějova se vrací k článku, ve kterém MF DNES pod titulkem "Majitelé wartburgů a trabantů se bojí zbytečně" vyvracela fámy o tom, že stát chce v dohledné době vyřadit z provozu stará auta s dvoutaktními motory. "Stát sice na rovinu neřekne, že chce dvoutakty zlikvidovat, ovšem najde k tomu jinou cestu," obává se Miroslav T. "Slyšel jsem, že se postará, aby stanice emisní a technické kontroly nebyly vybaveny technikou pro kontroly emisí dvoutaktů. Co si potom majitelé trabantů a wartburgů počnou?"

"Žádná taková opatření neplatí ani se nechystají," ujišťuje vedoucí oddělení kontroly vozidel na Ministerstvu dopravy a spojů České republiky Jaroslav Kolrus. "Způsob kontroly ve stanicích emisní a technické kontroly bude i nadále pokračovat tak, jako byl organizován dosud, nic se nemění. Trabanty i wartburgy budou kontrolovat všechny emisní stanice. Přitom právě dvoutaktní motory zmíněných vozidel lze poměrně jednoduše změřit a případně seřídit tak, aby kontrolou bez potíží prošly."


Témata: Hluk, Test iDNES.cz