Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mountfield si u kola štěstí "vytočil" růst zisku o čtvrtinu

  14:38aktualizováno  14:51
Společnost Mountfield, která je největším prodejcem zahradní techniky v Česku, zvýšila meziročně svůj zisk o čtvrtinu. Vyplývá to z výsledků za rok 2009, které firma teprve před pár dny zveřejnila v obchodním rejstříku.

Sekačky vydělávají v Česku i během krize | foto: Profimedia.cz

Tržby v roce 2009 firmě poklesly o desetinu, menší nákupy lidí vedly Mountfield nejen k větším marketingovým akcím, ale i k propouštění. Odešly téměř dvě stovky lidí a počet zaměstnanců se zastavil na 1 100 - loni už firma začala nabírat. Lidem klesla i průměrná mzda.

Firma je s výsledky za rok 2009 spokojená, podle mluvčího Davida Jiruška pokles o necelou desetinu příjemně překvapil. Relativně nízká zisková marže pod jedním procentem je podle něj velmi dobrým výsledkem. "Málokterá firma v našem segmentu si udržela ziskovost," dodal Jirušek.

True

Loňský rok už byl pro firmu úspěšnější. "Celosvětově trh se zahradní technikou a bazény klesal o pět procent, zatímco u naší společnosti se v roce 2010 zvýšil o šest procent," dodal Jirušek. Rekordní podle něj byly prodeje kopaných bazénů a sněhových fréz, kde došlo ke zdvojnásobení prodejů.

Ke zlepšení poptávky došlo loni podle něj hlavně v druhé polovině roku. "Tak, jak je vidět oživování ekonomiky, tak stále roste poptávka po moderní zahradní technice a vybavení zahrad bazény," dodal Jirušek.

Firmu ovládá zakladatel Ivan Drbohlav, který vlastní například i českobudějovický hokejový klub nebo leteckou školu F-Air.

True

Oživení poptávky hlásí i další firmy, které se zabývají podobným sortimentem jako Mountfield. "Investice ze strany zákazníků se sice roztříštily do menších částek, ale na druhou stranu je jich více," říká mluvčí Bauhausu Tomáš Hanzlík. Velké řetězce zaměřené na kutily navíc musí kvůli demografickému vývoji měnit svoji strategii. Mladší ročníky nejsou už tak manuálně zručné, a tak musí nabízet nejen samotný produkt, ale i například montáž.

"Do popředí se dostává skupina těch, kteří si produkt sami vyberou a koupí, ale o instalaci požádají odbornou firmu," uvedl vedoucí marketingu hobby marketů Baumax Marek Šulc.

Podobnou strategii má i Bauhaus. "Plánujeme zkvalitnění a další rozšíření našeho montážního servisu," dodal Hanzlík. Služeb "hodinového manžela" podle něj využívá čím dál více lidí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.