Vyděšená mrkev nabádá děti k pití alkoholu. Britové zatrhli reklamu Aldi

  18:03aktualizováno  18:03
Z britských obrazovek musela zmizet reklama s roztomilou animovanou mrkví jménem Kevin. Zelenina, která se úspěšně prodává jako plyšová hračka v supermarketech, totiž vidí kolem sebe duchy. Zjevují se jí ale i lahve s prémiovým alkoholem.

Reklamu zakázala britská Rada pro reklamu, které si stěžoval jeden z diváků. Hned v úvodu si mrkev šeptem postěžuje, že vidí mrtvé pastiňáky. Odkazuje tím na slavný horor Šestý smysl s Brucem Willisem v roli psychologa. Kreativci se inspirovali kultovní hláškou malého chlapce „I see dead people“, kterou prozradí své děsivé vize budoucnosti.

Vypravěč v reklamě se zmiňuje o duchách, kterých se o chladné vánoční noci zjeví hned několik. Do děje vstupují lahve s alkoholem, ale i duchové, které děsí mrkev. Pointa se skrývá v dvojím významu slova spirits, kterým se myslí duchové, ale zároveň lihoviny.

Podle regulátora spot, vysílaný ve vánočním čase, nabádal mladistvé k pití alkoholu. „Myslíme si, že Kevin měl velký zásah na publikum mladší 18 let,“ uvedl úřad. Dodal, že vyprávění připomíná dětské rýmovačky a obzvláště scény s duchy jim mohou přijít vtipné.

Aldi, který světu v minulosti představil formát diskontních prodejen, namítá, že třebaže jsou scény vtipné, nemohou negativně ovlivnit mládež. Reklamu firma stáhla z vysílání.

Dalším důvodem k zásahu reklamní rady byl fakt, že v období kolem Vánoc řetězec prodával mrkvového hrdinu v obchodech jako plyšovou hračku. Stala se velmi populární.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Péče o hada moc nestojí, šelma dokáže rozpočet zruinovat

Trojčatům sněžných levhartů v jihlavské zoologické zahradě už jsou dva měsíce,...

Péče o domácí mazlíčky může vyjít pořádně draho. Zatímco třeba had vysaje z peněženky svého majitele jen tisíce korun...

Zájem o životní pojistky přidusili lovci provizí. Teď se produkt vrací

Ilustrační snímek

Zájem o životní pojištění dlouhodobě klesá, a to zejména kvůli nejasným smluvním podmínkám a poradcům, jejichž hlavní...

Benzin míří k 35 korunám za litr, nafta během týdne zdražila o padesátník

Ilustrační snímek

Už více než rok se cena benzinu v Česku nedostala pod 30 korun za litr, naposledy byla jeho průměrná cena levnější v...



Najdete na iDNES.cz