Diskuze
Rekordní rok. Kamiony v Česku zaplatily na mýtném 10,4 miliardy
Děkujeme za pochopení.
J86o19s26e61f 19B32r24o39ž29e84k
Mýto neplatí jen kamiony, ale libovolná nákladní auta nad 3,5 t a také autobusy. Pochybuji, že částka je za kamiony - Kapsch dodal jen celkovou částku. To jen redkator opět nerozená opici od velblouda.
P35e79t55r 43V63o76n17d43r43á88č33e57k
Nadpis článku je špatně - kamiony sice platí mýto, ale v konečném stádiu to zaplatíme my všichni ve zboží, které tyto kamiony vezou
J63i21n52d57ř19i84c90h 12Š33k26o34p29e13k
mýtné by se mělo zvýšit obecně, navíc zavést i na ostatních silnicích, aby se nevyplatilo šetřílských špeditérům objíždět dálnice a na silnicích nižších tříd dělat problémy svou bezohledností
O39n29d16ř93e29j 61L12o20š35o77t26h
Pokud by to šlo nějakým způsobem odlišit, tak mýtné pro kamiony, které přes ČR jen projíždí, zvednout na desetinásobek. Protože těch usmolených 10 miliard zdaleka nezaplatí to, co tady ty projíždějící kamiony zničí a je celkem jedno, jestli mají Euro 2 nebo 6.
Jakou má přidanou hodnotu pro naši republiku kamion, který projede z Polska do Rakouska, nenatankuje, zboží nám nepřiveze... Ať si jezdí třeba přes Slovensko nebo přes Německo.
J75i36ř73í 33E48r38b53e94n
Technicky to lze odlišit celkem snadno, a to i se stávajícím mikrovlnným systémem - je to celkem jednoduchý algoritmus porovnávající časové úseky průjezdu mezi bránami s tím, že kamion nevykazující sjezd z dálnice delší než hodinu by automaticky byl brán jako tranzitář.
Jenže i to lze trochu očůrat třeba jízdou po souběžné druhotřídce...
M63a43r93i77a66n 19P80e85š31t25a
Když už chtěli zdanit kamiony, mohli vymyslet levnější systém a zdanit (méně) každou jízdu kdekoliv. V dnešní době GPS a sítí internetu věcí není problém, aby každý kamion měl krabičku s GPS, která každou hodinu a na hranicích hranici odešle počet ujetých km v tuzemské síti. Žádné drahé brány nejsou třeba, stačil by mobilní kontrolní body. Pro zahraniční kamiony by mohl být klidně průjezdní poplatek vybraný na hranici podle doby trvání cesty.
J83i84ř25í 40E20r31b83e69n
Díváte se na to z pohledu roku 2018 - ale když se to před cca třinácti lety rozhodovalo, tak byla technická realita úplně jiná, GPS se teprve rozvíjelo a Šimonovského ministerstvo dopravy tedy raději dalo přednost léty prověřenému systému mýtných bran.
M84a32r78e37k 43P35o81s81p20í66c63h93a72l
Mýtne zvýšit. Hlavně Polákům. Ti na našich dálnicích rádi závodí. A mýtne se platí všude. Pokud nemáme být levno zničenou dopravní trasou je třeba ho zvýšit. Zboží jezdí i vlaky v kontajnerech a není rychle kazivé.
Š38t64e68f45a50n 49F83r48i75č79a
Mýto je další daň. A vyhání kamiony z dálnic na silnice nižších tříd a tedy do obcí.
J93i65n87d42ř89i21c43h 22Š27k54o82p19e40k
proto je nutné zavést mýto na všech silnicích, aby se objíždění nevyplatilo
J64i65n44d41ř36i97c74h 63L61u75k26e55š
Tak hlavně, že podle toho kolik se už vybralo naše silnice a dálnice vypadají...
R29a56d93e69k 80T98o31m19š51ů
10 mld stála dosud jenom oprava části jediné dálnice - D1. Ty vybrané peníze jsou naprosto směšné a stačí tak na opravy toho nejnutnějšího. Kamionová doprava je největším ničitelem silnic (i přes její nesporný pozitivní přínos při přepravě zboží). Logicky tedy musí jít největší díl mýta za kamionovou dopravou i když se to promítne v ceně zboží. Jinak to nejde.
F83r70a54n91t90i69š76e54k 45N48a89v28r33á14t78i16l
myto je vlastně jen další daň, kterou platí vsichni občané, jen to ma vznešené pojmenování a na oko to plati přepravci.
J49i11n26d42ř89i71c86h 70M64i48t52t45e54r
Kamiony nic nezaplatí, ty peníze přepravci vytáhnou z našich kapes. Takže to zaplatíme my spotřebitelé a navíc musíme jezdit po zcela děsivé silniční síti bez kvalitních dálnic.
J61i10ř87í 79E93r88b48e45n
Tak jo, hudrat umíte. A lepší řešení byste navrhnul?
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně
Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...