Za prvních osm dní fungování satelitního systému bylo vybráno přes 237 milionů korun.
Porovnání výběru v novém mýtném systému oproti starému je složité. Za první kompletní týden, tedy od pondělí 2. prosince do neděle 8. prosince, bylo na mýtném vybráno kolem 231 milionů korun. Ve srovnání s prvním prosincovým týdnem roku 2018 tak bylo na mýtném vybráno zhruba o pět milionů korun méně. Naopak ve srovnání s posledním listopadovým týdnem, kdy také ještě fungoval starý mikrovlnný systém, je to o přibližně dva miliony korun více.
Postupně se mezi dopravci také zvyšuje počet vydaných palubních jednotek. Během minulého týdne jich CzechToll vydal přes 32 tisíc. V současnosti je tak řidiči mají instalované v 247 tisících vozidel.
Kolony vznikaly pouze na dvou hraničních přechodech
Systém podle provozovatele funguje bez problémů a závad. Po spuštění nakonec nenastaly ani očekávané několikakilometrové kolony. Během celého minulého týdne se nárazově tvořily fronty do dvou kilometrů na dvou místech, a to u hraničních přechodu Lanžhot na dálnic D2 a na 78. kilometru dálnice D8 ve směru na Ústí nad Labem a Prahu.
Původně přitom panovaly obavy, že po spuštění nového systému budou na některých místech kolony až ke 12 kilometrům. CzechToll ovšem i nadále ponechá u hranic dvojnásobnou kapacitu registračních míst pro případ nárazových kolon.
Nové mýto funguje prostřednictvím satelitní technologie. Provozuje jej konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz systému v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni. Systém nahradil dosavadní mikrovlnnou technologii firmy Kapsch. Neúspěšný Kapsch proti průběhu tendru protestoval a okolnosti mýtné smlouvy stále řeší antimonopolní úřad i soudy.
Mýto v Česku funguje od roku 2007 a stát na něm od té doby vybral kolem 108 miliard korun.