„S nízkými náklady byla rozšířena zpoplatněná síť o 373 kilometrů silnic první třídy v polovině roku, ale také o několik nově zprovozněných komunikací a obchvatů obcí v podstatě obratem po jejich zprovoznění,“ uvedl generální ředitel společnosti CzechToll Petr Chvátal.
Z celkového výběru připadlo na dálnice 13,22 miliardy korun, na silnicích první třídy pak CzechToll vybral na mýtném 1,62 miliardy korun. Na 373 kilometrech silnic první třídy, které byly nově zpoplatněny od 1. července 2022, bylo během půl roku na mýtném vybráno 120 milionů korun.
Stát řeší výběr peněz od kamionů. Mýto míří k Cendisu, správci e-známky |
Více než polovinu (51,5 procenta) z celkově vybraného mýtného v roce 2022 uhradili zahraniční dopravci. Je to přibližně stejný podíl jako v roce 2021. Spolu s výběrem mýtného rostla také výše slev vyplacených tuzemským dopravcům – na mýtné projeté v roce 2021 byly ke konci roku 2022 vyplaceny množstevní slevy v celkové výši 399 milionů korun. V roce 2021 (za rok 2020) to bylo 261 milionů korun.
Prosinec se stal jediným měsícem v roce 2022, v němž výběr mýtného meziročně poklesl. Celkově uhradili dopravci 1,05 miliardy korun, to znamená meziroční pokles o tři procenta. Ke konci roku 2022 bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno takřka více než 743 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny, to je o 100 tisíc vozidel více než ke konci roku 2021. Více než 173 tisíc vozidel má domácí registrační značky, zbylých 540 tisíc vozidel pochází ze zahraničí. Počet vydaných palubních jednotek dopravcům překročil 596 tisíc kusů.