„(Zpráva Handelsblattu) je zjevně založena na starých dokumentech a není relevantní,“ uvedlo podle agentury Reuters ministerstvo. Návrh na zavedení mýtného pro osobní auta, proti němuž má výhrady několik evropských zemí včetně Česka, v lednu schválila německá vláda.
Horní komora německého parlamentu, Spolková rada, nicméně minulý týden uvedla, že žádá výjimky pro pohraničí. Obává se totiž, že by paušální zavedení mýtného ohrozilo příhraniční obchod a spolupráci.
Návrh schválený německou vládou, který odsouhlasila i Evropská komise, vychází z toho, že Berlín může německým řidičům náklady na poplatky kompenzovat v závislosti na tom, jak ekologickým vozem jezdí. Majitelé aut s velmi nízkými emisemi tak nyní získají ještě větší úlevu, než kolik zaplatí na mýtném.
Původní zákon počítal s tím, že majitelé aut registrovaných v Německu budou od platby za jízdu na dálnicích de facto osvobozeni, protože se jim přesně o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel.
Řidiči z ostatních zemí Evropské unie by tím ale byli podle EK diskriminováni. Některé země osmadvacítky považují za diskriminační i nový zákon, protože znamená, že se všem Němcům náklady na mýtné přinejmenším vrátí, a poplatky tak de facto budou platit pouze cizinci.