Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mýto se na silnice nižších tříd patrně rozšiřovat nebude

  9:16aktualizováno  9:16
Dopravci se na placení mýta na silnicích nižších tříd připravovat nemusí. Ministerstvo dopravy totiž pravděpodobně uloží plány exministra Víta Bárty, které hodlaly od roku 2013 zpoplatnit ujeté kilometry na silnicích nižších tříd, k ledu. Kamiony tak budou nadále jezdit po okresních silnicích.

Ilustrační snímek | foto: ČTK

Píší o tom dnešní Lidové noviny. Rozšíření mýtného systému na všechny silnice první třídy a na některé silnice II. a III. třídy mělo přinést peníze na údržbu silnic. Dopravci ale upozorňovali na to, že ekonomicky se rozšiřovat mýto příliš nevyplatí. Nástupce Bárty Radek Šmerda s těmito argumenty souhlasí.

"Propočítáváme ekonomické možnosti jednotlivých variant. Ekonomika rozšíření na silnice nižších tříd ale zatím vychází naprosto nesmyslně," řekl deníku ministr dopravy.

Resort dopravy tak nyní hledá levnější variantu rozšíření mýtného. "Ministerstvo nyní připravuje variantu za méně peněz udělat co největší profit. Zatím vychází jako nejlevnější varianta rozšíření stávajícího systému mýtných bran," řekl listu nejmenovaný zdroj z ministerstva dopravy.

Mluvčí resortu Jakub Ptačinský ale poznamenal, že o konečné podobě systému bude rozhodovat vláda.

Podle původních plánů se mělo dnešních 1 100 km placených silnic rozrůst až na skoro 6 000 km. Nově se mělo platit na všech mimoměstských silnicích I. třídy, na stovkách silnic II. třídy a vybraných silnicích III. třídy.

Kraje se bojí kamionů. Dopravci jim radí, ať využijí zákazové značky

Kraje se však obávají, že zavedení mýta na silnicích I. třídy přiměje řidiče kamionů a nákladních vozů objíždět placené úseky po okreskách. Ministerstvo navrhuje, aby kraje na souběžných silnicích s placenými úseky rozmístily zákazové značky pro nákladní vozidla. Podle prezidenta sdružení dopravců Česmad Bohemia Vladimíra Starosty by zákazové značky situaci vyřešily.

Exministr dopravy Bárta počítal v případě zpoplatnění silnic nižších tříd s využitím takzvaného hybridního systému, tedy s kombinací stávajících mýtných bran, které provozuje firma Kapsch, a satelitního systému. Na jeho dodavatele by ministerstvo muselo vypsat nový tendr.

Pokud by vláda rozhodla, že zpoplatní jen silnice I. třídy, bylo by podle Ptačinského výhodnější rozšířit stávající systém mýtných bran. Háček je podle Lidových novin v tom, že za testování hybridního mýta už inkasovala firma Kapsch 300 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.