Informace v úterý uvedl správce mýtného systému společnost CzechToll. V předchozích měsících výběr meziročně rostl, zejména kvůli lednovému rozšíření zpoplatněných silnic o více než 900 kilometrů. Ještě v březnu stát vybral 998 milionů korun, což bylo meziročně o 3,6 procenta více. Nyní se tak na výši výběru mýtného naplno projevil pokles autobusové i nákladní dopravy.
Dopravci mohou od dubna hradit mýtné poplatky s tříměsíčním odkladem, rozhodla o tom před více než měsícem vláda. Netýká se to však všech dopravců, úleva je určena pouze pro dopravce, kteří platí mýto následně s bankovní zárukou. Do tohoto režimu spadá asi 5 500 vozidel.
CzechToll se dále dohodl na uplatnění vládního opatření s jedenácti vydavateli tankovacích karet, kteří za dopravce v rámci svých služeb mýto platí. To se týká dalších téměř dvou set tisíc aut. U některých však odklad platí až od května. U čtyř vydavatelů tankovacích karet však odklad plateb možný není. Odklad se nevztahuje také na dopravce, kteří mýto platí dopředu.
Přes pokles intenzity dopravy však i nadále roste počet vozidel registrovaných do mýtného systému. Na přelomu dubna a května překročil počet vydaných palubních jednotek hranici 400 000 kusů. Registrováno bylo dosud více než 465 tisíc vozidel.