"My na to máme v rozpočtu ale jen sto milionů korun," potvrdil ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr.
Jen budování tunelu Panenská stojí podle něj měsíčně sto padesát milionů korun. Chybějící peníze má poskytnout Evropská investiční banka. Napřed vláda a po ní Poslanecká sněmovna ale napřed musí schválit přijetí úvěru.
"Pokud půjde všechno hladce, již v listopadu bychom mohli peníze dostat. Od května si ale budeme muset nějak poradit a pokusit se najít chybějící peníze jinde, protože to za nás nikdo neudělá," nechce se pouštět do podrobností Švagr.
Použití jiných peněz na dálnici ale musí podle něj schválit poslanci.
Splatnost faktur je dvouměsíční a peníze tak podle Poláka budou chybět v květnu.
Metrostav, který tunely razí, se zatím brání přímé odpovědi na otázku, co se stane, až nedostane zaplaceno.
"Budeme to řešit až pokud k tomu dojde," řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Zastavení práce je podle něj krajní variantou. Spíše se nabízí úvěry či půjčky. "Ty ale nejsou zadarmo," připouští Polák možné zdražení stavby.