Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na dálnici D47 chybí už jen úsek do Polska, jezdit se po něm bude do roka

  14:31aktualizováno  14:31
Stavba dálnice D47, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, se po sedmi letech blíží ke svému konci. Dělníci v těchto dnech začali pokládat betonový povrch vozovky na posledním úseku komunikace mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.
Stavba dálnice. (Ilustrační snímek)

Stavba dálnice. (Ilustrační snímek) | foto: ŘSD

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníkové by měl být úsek do roka zprovozněný a napojený na polskou dálnici A1a.

"Nyní pracujeme na dokončení betonového povrchu dálnice. Následovat ale budou ještě další práce. Hotovo ještě není například odvodnění, protihlukové stěny, asfaltové povrchy na mostech a terénní úpravy. Do provozu by měl být dán celý poslední úsek na jaře příštího roku. Předpokládáme že v březnu," řekl mluvčí společnosti Skanska Leoš Verner.

Stavba D47

O stavbě D47 se začalo konkrétně mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let.

Základní kámen stavby položil tehdejší premiér Miloš Zeman poprvé v roce 1998, podruhé o čtyři roky později. V té době měla dálnici stavět izraelská firma Housing and Construction za více než 100 miliard korun.

Kolem stavby a jejího financování byla řada nejasností. V roce 2003 vláda Vladimíra Špidly dohodu s Izraelci zrušila. D47 pak začalo ze státních peněz stavět ŘSD o rok později.

Vápeníková dodala, že ve stejném termínu by měla být dokončena i dálnice A1 na polské straně. "Přesné informace o postupu kolegů v Polsku nemáme. Podle těch posledních ale stíhají komunikaci dokončit v první polovině příštího roku," řekla.

Poslední úsek za tři miliardy

Poslední úsek dálnice D47 vede z Bohumína k česko-polské státní hranici, kde se napojuje na budoucí polskou dálnici A1 do Katovic. Náklady na jeho stavbu dosahují téměř tří miliard korun.

Součástí stavby v délce 6,13 kilometru je téměř 175 metrů dlouhý most přes řeku Olši a dvě úrovňové okružní křižovatky. Zajímavostí trasy je podle Vernera i zavěšená lávka pro pěší, která propojí Starý a Nový Bohumín. "Tento mostní objekt bude do budoucna dominantním prvkem města Bohumína," uvedl mluvčí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.