Na kolech se vystřídalo osmdesát cyklistů

aktualizováno 
-
Do testu nakoupili anonymní zákazníci trekkingová kola v cenách okolo deseti tisíc korun od výrobců, jejichž modely byly letos v březnu na trhu. Každé kolo najelo v tvrdých podmínkách necelých čtyři sta kilometrů. Nejdříve s ním jezdci ujeli dvacet kilometrů po pražské dlažbě, chodnících, ulicích a tramvajových kolejích. Všechny součástky se tak usadily a brzdové špalíky se dostaly do správné kondice. Poté kola prošla v jabloneckém Strojírenském zkušebním ústavu technickou prohlídkou a hlavně zkouškami brzd. V rámci testu s každým z nich technici Aleš Pleskot, Aleš Mach, Vladimír Šitina a Marek Bidlas najeli dalších padesát kilometrů po zpevněných cestách. Poté kola dostala do rukou odborná skupina, kterou jmenovala redakce TEST DNES tak, aby v ní byly zastoupeny všechny profese, které mají s turistickými koly co do činění. Kromě toho, že na kolech její členové jezdili sami, dohlíželi také na jízdy laiků, kterým jsou právě tato kola určena. T i se totiž na rozdíl od profesionálů příliš neohlíželi na to, zda správně řadí převody,a tak opotřebovávali všechny součástky daleko rychleji. Každé kolo tím absolvovalo dalších sto šedesát kilometrů na rovinatých trasách v okolí Hradce Králové a Máchova jezera. Nakonec kola dostala do rukou amatérská komise, jejíž členové byli poučenými laiky a většina z nich se již účastnila podobných testů v minulých letech. Během dvou dnů absolvovali náročné cykloturistické výlety, aby simulovali situace, ve kterých kola mohou jezdit. Na české i německé straně Lužických hor se na první trase neustále střídala stoupání a klesání a dobrý asfaltový povrch s pískem, blátem a trávou. Na cestě přes Ještěd druhý den jezdci překonali dlouhé stoupání a dopřáli si několik terénních sjezdů vhodných spíše pro horská kola. Celkové hodnocení vychází z výsledků Strojírenského zkušebního ústavu, odborné a laické komise. V eškeré náklady testu včetně nákupu kol, jejich dopravy a odborných zkoušek hradila redakce ze svého rozpočtu. O konání testu nebyli informování obchodníci ani výrobci a výsledky se dozvídají dnes stejně jako všichni čtenáři MF DNES.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....

Pojištění mělo přinést úspory. Teď americkým důchodcům odsává peníze z účtů

Ilustrační snímek

Univerzální životní pojištění, hit 80. a 90. let, který se mnohým starším Američanům vymstil. Místo úspor, které jim...

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...



Najdete na iDNES.cz