"Výraznější pokles z přelomu roku by mohl být ovlivněn i tím, že letošní zima byla proti předchozím rokům sněhově bohatší, což mívá dopad na kamionovou dopravu," říká ředitel společnosti Kapsch, která mýto pro stát provozuje, Karel Feix.
Z výsledků podle Feixe vyplývá, že po špatném začátku roku se silniční doprava v Česku začíná vzpamatovávat. "Bude-li dosavadní trend pokračovat, lze celoroční hodnotu vybraného mýta odhadovat na více než 5 miliard korun," dodal.
Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které mýtný systém vlastní, připomněla, že pokles u vybraného mýtného je menší než propad průmyslové výroby v ČR. Ta šla počátkem roku dolů o více než 20 procent.
"Na vývoji denních příjmů z mýta lze pozorovat, že se zřejmě projevují opatření k oživení některých průmyslových sektorů, které se významně podílejí na silniční nákladní dopravě," uvedl Šimoník. Příkladem prý může být výroba automobilů.