Na nákupy s myší vyrazilo 1,5 milionu Čechů

  • 1
V českých internetových obchodech začíná být slušná "tlačenice". Podle průzkumu společnosti GfK nakoupilo v posledních dvanácti měsících na webu přes polovinu internetových uživatelů. To v přepočtu znamená přes 1,5 milionu lidí.

Nejžádanějším zbožím zůstávají knihy a časopisy, které si on-line objednala více než třetina internetových nakupujících. Na druhé místo poskočily oděvy a módní doplňky, které předstihly i výpočetní techniku.

Ze služeb je nejžádanější nákup vstupenek na kulturní akce - ty si na webu pořídilo 384 tisíc uživatelů.

Nejoblíbenějším způsobem platby za nákup z internetu zůstává – s velkým náskokem před ostatními způsoby – nákup na dobírku. Takto za nákupy zaplatily přes tři čtvrtiny zákazníků. Druhý nejčastější je osobní nebo telefonický bankovní převod.

Zboží nakoupené na internetu za poslední rok. Jednotlivé sloupce udávají, kolik procent z českých internetových uživatelů nakoupilo daný sortiment za posledních 12 měsíců.