Cesta z Prahy do Kolína, jejíž součástí je i přestavěný úsek na výjezdu z Prahy, trvá o deset minut déle než před devíti lety. Může za to hlavně příliš velký provoz na trati.
"Délka jízd osobních vlaků se prodloužila zhruba před dvěma třemi lety. Zničehonic. Prakticky každý tak jezdí z Kolína dálkovými vlaky," popisuje Lukáš Adamec, který cestuje mezi oběma městy každý den.
Rychlíky zvládají cestu z Kolína do Prahy zhruba o pět minut rychleji než dříve. A osobní vlaky jim ve stanicích musí dávat přednost.
Další zpomalení přišlo loni v prosinci mezi Libní a Masarykovým nádražím v Praze. Pětikilometrový moderní úsek nyní jedou ve směru z Prahy sedm minut, do Prahy osm minut. To odpovídá průměrné rychlosti 37,5 kilometru v hodině.
Většina úseku přitom dovoluje maximální rychlost mezi 100 a 110 kilometry v hodině, které však vlaky nedosahují.
"Musíme se přizpůsobit požadavkům Správy železniční dopravní cesty, rádi bychom jezdili rychleji, ale není nám to umožněno," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Vlastník kolejí - Správa železniční dopravní cesty SŽDC, vysvětluje zpomalování osobních vlaků řadou důvodů. Například vytížením kolejí a nástupišť na Masarykově nádraží nebo požadavkem pražského organizátora veřejné dopravy Ropid, aby osobní vlaky zastavovaly v Libni u prvního nástupiště. K němu se jezdí pomaleji.