Technologická firma Kit Digital, jejíž hlavní byznys spočívá ve zprostředkování internetových přenosů, videí či živých vystoupení, navýšila v pátek na americké burze svůj kapitál o 30 milionů dolarů, což jí stačí pro financování budoucích akvizic a posílení konkurenceschopnosti firmy.
Na Burze cenných papírů Praha (BCPP) tak bude obchodovat již existující akcie, a to pod shodným označením KITD, pod kterým se obchodují na americké burze.
I tak je uvedení akcií na hlavní trh pražské burzy pro BCPP velkou událostí, a právě proto její první obchodní den oslavuje údery na zvon. Tentokrát ho rozezněl šéf burzy Petr Koblic a ředitel Kit Digital Kaleil Isaza Tuzman.
"Pražská burza je pro nás přirozenou volbou, vzhledem k tomu, že v Praze má naše společnost své ústředí, i s ohledem na objem našich současných obchodů v eurozóně," uvedl generální ředitel Kit Digital Kaleil Isaza Tuzman.
KIT DigitalO záměrech nového hráče na pražské burze čtěte zde |
Uvedení akcií na trh v Praze označil za vstupní bránu pro evropské investiční fondy, včetně těch ze střední a východní Evropy.
Společnost Kit Digital je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu videí prostřednictvím protokolu IP a má přes 600 firemních zákazníků ve více než 30 zemích světa. Podnik má své hlavní pobočky v Praze, Kolíně nad Rýnem, Dubaji, Londýně, Melbourne, New Yorku, Stockholmu a Torontu.
Za českou centrálou poměrně neznámé Kit Digital stojí lidé, kteří na počátku devadesátých let v Praze založili společnost Visual Connection specializující se na přenos videa po internetu. Tu v říjnu roku 2008 koupil právě dubajský podnik Kit Digital.
Mezi největší klienty společnosti na českém a slovenském trhu patří Česká televize, TV Nova, Prima TV, televize Z1, TV Markíza, Óčko, Slovenská televízia, Magistrát hl. m. Prahy či Český rozhlas.