Na pulty se vrátily malcao a bikava, nápoje z dob socialismu

  17:53aktualizováno  17:53
Kakaové nápoje známé za éry socialismu pod názvem Malcao a Bikava zažívají renesanci. Firma Frape Foods se rozhodla, že mléčné nápoje rozpustné ve vodě vrátí na trh. Opatřila je navíc i nálepkou "tradiční".

Socialistický nápoj Malcao se vrací na pulty. - Malcao.

"My tomu věříme. Je na trhu několik případů, které ukazují, že se to povedlo," řekl iDNES.cz obchodní ředitel Frape Foods František Čapek. Měl tím na mysli například úspěch staronových mléčných výrobků Lipánek, Termix nebo oblíbené kofoly.

Z pultů smetla bikavu a malcao sametová revoluce. Výrobek sice nezmizel úplně, zapadl ale mezi západní konkurenci, a v podstatě tak přichází znovu po 19 letech. Chuť by ale měla být k nerozeznání, tvrdí Frape Food. "V chuti jsou minimální rozdíly," ujistil Čapek. Oba nápoje už se prodávají v obchodech po celé České republice za baťovské ceny 29,90 koruny.

Malcao a bílá káva

"Ti, pro které se tyto nápoje staly symbolem dětství, vedou na internetu bohaté diskuse o bikavě - vzpomínají, jak jim chutnala a že ji teď nemohou sehnat," uvedla Monika Rychtaříková z agentury Ex voto, která Frape Foods zastupuje.

Nový výrobce "útočí" na české spotřebitele reklamní kampaní, která je zaměřena hlavně na rodinu. Kampaň se také objevuje na billboardech a bigboardech.

Bikava a Malcao

Bikava obsahuje výtažek žita, čekanky, cukrové řepy. Malcao obsahuje kakao, syrovátku, sladový výtažek a sušené droždí. "Jsou to skutečně zdravé výrobky," tvrdí Frape Foods.

Frape Foods působí na českém trhu od roku 1993 v oblasti distribuce a výroby potravinářských výrobků, zejména instantních nápojů pro všechny věkové skupiny.

Socialistický nápoj Bikava se vrací na pulty.



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...



Najdete na iDNES.cz