Úsek provozoschopnosti dráhy patří k „nejbohatším“ na celé SŽDC: jen loni hospodařil s rozpočtem přes 18 miliard korun. (ilustrační foto)

Úsek provozoschopnosti dráhy patří k „nejbohatším“ na celé SŽDC: jen loni hospodařil s rozpočtem přes 18 miliard korun. (ilustrační foto) | foto: Petr Topič, MAFRA

Personální rošády u správců železnice: klíčový náměstek skončil

  • 2
Ve vedení jedné z nejbohatších tuzemských státních organizací došlo na přelomu června a července k zásadní personální změně. Ve vedení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) skončil nejdéle sloužící náměstek Bohuslav Navrátil.

O jeho konci se mluvilo téměř rok. Navrátil patřil k zakladatelům SŽDC a v managementu byl aktuálně nejdéle působící. Osmapadesátiletý Navrátil byl náměstkem pro provozuschopnost dráhy celkem třináct let, v nejvyšším vedení je od vzniku SŽDC v roce 2003. Nahradil ho Jiří Svoboda.

Správce tuzemských kolejí a nádraží o jeho konci neinformoval žádnou tiskovou zprávou, pouze vyměnil na vlastních stránkách jméno náměstka. Mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský jeho konec potvrdil.

„S prodejem části závodu a příchodem dalších více než tří stovek zaměstnanců vstoupila Správa železniční dopravní cesty do další etapy své existence. Vedení společnosti se rozhodlo v této souvislosti obměnit i složení vrcholového managementu,“ vysvětlil Ptačinský.

Podle informací iDNES.cz byl ze své funkce odvolán. „Pod jeho vedením byla jeho sekce orientována především na čerpání evropských fondů,“ dodal Ptačinský. Navrátil má však na SŽDC jako zaměstnanec dál zůstat.

Do čela úseku provozuschopnosti dráhy generální ředitel jmenoval Jiřího Svobodu, který dosud vedl na generálním ředitelství odbor nákupu a veřejných zakázek.

Úsek provozuschopnosti dráhy patří k „nejbohatším“ na celé SŽDC: jen loni hospodařil s rozpočtem přes 18 miliard korun, které rozděluji na udržování tratí v dobrém stavu. Rozdělování peněz na provozuschopnost v minulosti kritizoval například Nejvyšší kontrolní úřad.