Do konce roku by se mělo v Česku objevit pod touto značkou zhruba 25 čerpacích stanic.
Benzina ani její majitel, společnost Unipetrol, se v úterý k chystané změně nevyjádřili. "Projekt je ještě ve stadiu příprav, budeme o něm informovat příští týden," uvedla bez dalšího komentáře mluvčí Benziny Lenka Svobodová.
"Plus" jako širší nabídka
Benzina plus by se měla od ostatních Benzin odlišovat hlavně tím, že bude mít širší nabídku pohonných hmot, například i dražší vysokooktanový benzin, a bude mít i lepší vybavení – obchod či restauraci. Pro ně si Benzina zaregistrovala značky Café minute, Snack minute a Bistro minute.
Běžný benzin a nafta by u pump plus neměly podražit. Firma rozhodla o rozdělení sítě, do které patří 330 čerpacích stanic po celé zemi, loni na podzim, kdy vládu v Unipetrolu převzal polský PKN Orlen.
"Posílení prodeje pohonných hmot je jedna z našich hlavních priorit v Unipetrolu," řekl nedávno místopředseda představenstva PKN Orlen Cezary Smorszczewski.
Důvodem rozdělení sítě Benziny na plus a zbylý „standard“ je snaha přilákat k pumpám větší počet motoristů a poskytnout jim plný servis srovnatelný s konkurenčními řetězci. "Stejný koncept má PKN Orlen i v Polsku, kde jsou jeho čerpací stanice Orlen rozděleny na prémiové a nízkonákladové pumpy Bliska," uvedl zdroj blízký společnosti.
Prodělečná Benzina
Benzina je v posledních letech stále ve ztrátě, loni dosáhla půl miliardy korun a letos za první pololetí byl její výsledek minus 255 milionů.
Šéf petrochemického kolosu PKN Orlen Igor Chalupec v pondělním rozhovoru pro polský burzovní časopis Parkiet o Benzině řekl, že její situace je složitá. "Je to zdaleka nejslabší část holdingu," uvedl. To, že Benzina a Unipetrol příští týden zveřejní strategii "dvou prodejních značek", je podle něj "šance udělat něco pozitivního".