"Jedná se sice o starší vozy z počátku osmdesátých let, ale přesto budou znamenat zvýšení kultury cestování na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu," konstatoval náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Podle něho se jedná o vozy, které jsou cestujícími v Rakousku díky svému komfortu dodnes velmi oblíbené.
Popis vozuVozy typu Z1 Bmz 21-70 500 až 594 ÖBB byly vyrobeny v letech 1980 až 1982 v rakouské vagónce SGP. Jsou určeny pro provoz na mezinárodní železniční síti rychlostí až 160 km/h. Cena srovnatelného nového vozu se pohybuje okolo 30 milionů Kč a obdobného vozu pro rychlost až 200 km/h s klimatizací kolem 50 milionů Kč. |
"V minulosti se s nimi setkali i naši cestující v některých vlacích EuroCity," podotkl Blažek.
"Vozy mají kupé jen se šesti místy, na rozdíl od osmimístných českých rychlíkových vozů. Sedačky jsou tvořeny jednotlivými polohovatelnými sedáky," vypočítal Blažek výhody.
První z vozů by měly být nasazeny do provozu ještě v létě a přibližně do konce roku se předpokládá, že bude do provozu nasazen jejich plný počet.
Jezdit budou i na nedávno otevřeném zrekonstruovaném koridoru z Plzně do Chebu. (více čtěte zde)
Všechny vozy musí ještě projít revizemi, poté budou přetřeny do barev Českých drah.