Jsme dobří jak prase a kozy si neděláme, láká univerzita nové studenty

  • 73
Mendelova univerzita v Brně rozjela další popisnou kampaň, kterou chce přilákat nové studenty. Poté, co lesnická fakulta získala za svůj nábor anticenu Sexistické prasátečko, zkouší sesterská provozně ekonomická fakulta zaujmout jednoduchými metaforami. Například tím, že je "dobrá jak prase".

Fakulta spustila kampaň ve středu a podle svých slov se tak snaží originálním způsobem ukázat na své úspěchy z poslední doby a oslovit potenciální studenty. Na internetových stránkách www.zadnykydy.cz a videu Are You Kydding Me využívá hospodářská zvířata k tomu, aby se vysmála mýtům a falešným představám, které se ke studiu na fakultě spojenou se zemědělskou univerzitou vážou.

Nečum jak tele a přidej se k nám!

Potenciální studenti se tak dozvědí například to, že nemají "čumět jak tele na nový vrata" a zajímat se o dění na škole dál, či že fakulta hledá "alfa samce a alfa samice", kteří se kvůli tomu, aby dosáhli úspěchu v životě, "umí zabejčit". Zaujmout je může dále například sdělení, že fakulta "nemele kraviny", ani "nemlátí prázdnou slámu", a tak se mladí lidé mohou těšit na zajímavé přednášky a kursy napojené na praxi.

Kdo by snad o schopnostech fakulty, která třikrát po sobě získala titul nejlepší ekonomické fakulty na Moravě, zapochyboval, dostane se mu ve spotu ujištění, že si fakulta "nedělá kozy" a kdo vydrží studovat až do konce, přesněji kdo "dočká času jako husa klasu", tak bude "snášet zlatá vejce".

"Nechtěli jsme jít tradiční cestou rozesmátých studentů v učebnách. Místo toho jsme vsadili s jistou nadsázkou na slepice, koně, krávy a prasata - každé ze zvířat přitom vždy reprezentuje některý z konkrétních benefitů, které naše fakulta svým studentům nabízí. Chtěli jsme, aby kampaň bavila především je samotné, ale zároveň lákala ke studiu i nové uchazeče," řekla za PR oddělení Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně Hana Pindryčová.

Lidé reagují na kampaň pozitivně. Na YouTube si spot prohlédlo už zhruba 11 tisíc lidí. Většina reakcí je příznivých a některé navazují na styl spotu a odpovídají ve stejném duchu. Například Honza Kopacek ohodnotil kampaň jako dobrou, nicméně na fakultu by ho stejně nikdo "nedostal ani párem volů".

Univerzita by se měla vyjadřovat jinak, míní expert na reklamu

Podle marketingového odborníka firmy Provocado Tomáše Bučiny je však kampaň poněkud problematická. Je podle něj sice zpracována profesionálně a je dobré, že hovoří stylem, který je blízký cílové skupině, nicméně by neměla opomíjet také subjekt (univerzitu), jejímž jménem hovoří.

"A já prostě cítím, že by státní vysoká škola neměla hovořit takovýmto způsobem. Že i když to třeba může být pro tu cílovou skupinu přijatelné a bude to v ní vyvolávat požadované pozitivní emoce, tak se to ke škole prostě nehodí. Obecně si myslím, že by se takové výrazy měly používat jen tam, kde to skutečně má smysl, a komerční komunikace vzdělávací instituce k těmhle příležitostem opravdu nepatří," vysvětluje Bučina.

Mendelova univerzita v Brně se už letos jednou náborovou kampaní proslavila. Její lesnická a dřevařské fakulta získala v listopadu anticenu Sexistické prasátečko za nejvíce sexistickou reklamu (více zde).