Průměr za první čtvrtletí tohoto roku je pro České dráhy ještě příznivější. Z celkového počtu 631 538 vypravených vlaků osobní dopravy jich včas dojelo 591 047 - tedy 93,6 %.
Horší statistiku v březnu oproti prvním dvěma měsícům roku výrazně ovlivnila vichřice Emma. Kvůli větru a spadaným stromům se zpozdilo během dvou dnů 810 vlaků a dalších 215 spojů byly České dráhy nuceny zcela zrušit.
"Nejčastější příčinou zpoždění jsou právě mimořádné události. Jde ale především o střety na přejezdech, kde řidiči nerespektují výstražné zařízení a vjedou pod vlak. Za zpoždění mohou také sebevrazi, kteří ukončí svůj život dobrovolně pod koly vlaku, ale také dopady počasí nebo zásahy policistů a lékařů přímo ve vlacích," popisuje mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
Podle něj si cestující na zpoždění stěžují i kvůli výlukám na rekonstruovaných tratích nebo závadám například na výhybkách nebo zabezpečovacím zařízení.
. přijelo včasříjen 2007 85 %
listopad 2007 82 % prosinec 2007 92 % leden 2008 95 % únor 2008 95 % březen 2008 91 % |
"I když jsme při přípravě jízdního řádu plánované výluky zohlednili, někdy stačí drobná nepředvídaná mimořádnost, jako je závada na provozovaných kolejích nebo na vozidlech, a zpoždění už se nedá zabránit," vysvětluje Miroslav Jasenčák, ředitel Odboru řízení provozu a organizování drážní dopravy Českých drah.