"Dopravní podnik uzavřel před několika lety dlouhodobou nájemní smlouvu s tím, že se stávající autobusové nádraží na Palmovce zmodernizuje a bude k němu přistavěno obchodní a administrativní centrum včetně bytů," vysvětlil ředitel pražských Dopravních podniků Tomáš Jílek.
"Po dobu výstavby budou autobusy, které tam dnes mají konečnou stanici, končit ve slepé části libeňského mostu a pak se opět vrátí na Palmovku," dodal.
Jak dlouho bude trvat, než se autobusy na Palmovku vrátí, si však netroufá odhadnout. "Celý projekt je totiž zatím ve fázi přípravy," upozornil Jílek. Podle mluvčí Prahy 8 Heleny Šmídové chce soukromý investor začít se stavbou už příští rok.
"Začít by se mělo zhruba v březnu příštího roku," dodal Michal Halouska z realitní kanceláře Bonus Group, která se zabývá prodejem plánovaných bytů.
Projekt nazvaný One Palmovka počítá s výstavbou dvou šestipodlažních domů na území ohraničeném ulicemi Na Žertvách, Na Hrázi a Ronkova.
"Celkem by zde mělo vzniknout zhruba tři sta bytů, které jsou už v prodeji," upozornil Halouska.
Vývoj cen bytů sledujte na
CENYBYTU.IDNES.CZ
Nové centrum však nepřinese jen byty a obchody. "Mělo by dojít také k odhlučnění současné tramvajové trati a dalším úpravám," upozornil Jílek.
Plánovaná výstavba však neodsune ze svého místa jen autobusové nádraží. Ustoupit stavbě budou muset i mobilní stánky, které dnes lidé najdou na křižovatce u stanice metra Palmovka.
"Část jich zanikne při ohraničení budoucí stavby centra, protože by vyvolávaly kolizi," upozornila Šmídová. K vyklizení prostoru a stěhování stánků chce radnice Prahy 8 přistoupit počátkem ledna příštího roku.