Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


SŽDC hodlá oživit česká nádraží. Opravy spolknou osm miliard

  10:38aktualizováno  10:38
První rok nádraží v rukou Správy železniční dopravní cesty připomínal investiční rozcvičku. Teď přichází ostrý pětiletý maraton rekonstrukcí. Do oprav přiteče přes osm miliard korun. Ročně se sbíječky zavrtají do více než stovky staničních budov a zastávek a připraví se celkové opravy padesátky nádraží.

(ilustrační snímek) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

V letošním roce správa železnic utratí za opravy 600 milionů korun, dalších 45 milionů půjde na velké rekonstrukce sedmi nádraží: v Břeclavi, Kuřimi, Hradci Králové, Turnově, Lipníku nad Bečvou, Přerově a Sokolově.

Do toho se připravují projekty za dalších 74 milionů. To je ale jen začátek. Masivnější investice teprve přijdou. Celkem SŽDC do roku 2022 utratí 8,4 miliardy korun, informoval úřad na tiskové konferenci.

„V dalších letech se bude částka na větší stavební akce dále zvyšovat. Připravují se modernizace pražského hlavního nádraží, českobudějovického a také hlavního nádraží v Plzni nebo v Pardubicích,“ říká generální ředitel úřadu Pavel Surý.

První výsledky jsou už podle ministra dopravy Dana Ťoka vidět. Nádraží získala z majetku Českých drah do svých rukou správa železnic před rokem. „Každý, kdo pravidelně cestuje vlakem však potvrdí, že nás v této oblasti čeká ještě mnoho práce. Modernizovaných nádraží ale bude v příštích letech rapidně přibýval,“ podotkl ministr.

Fotogalerie

První opravená nádraží se otevřou v příštím roce, který bude rokem projektových příprav. Jen zahájení nebo pokračování realizací spolkne kolem půl miliardy korun.

Kromě toho začnou v roce 2018 opravy staničních budov v Bílině, Frenštátu pod Radhoštěm, Křižanově, Šternberku a Huštěnovicích. Začne také dlouho očekávaná přestavba kolínského nádraží.

V roce 2019 bude významný, protože dojde i na přestavbu frekventovaných míst: pražského hlavního nádraží, nádraží v Berouně, Českých Budějovicích, Plzni, Jihlavě, Chodově nebo pražského smíchovského nádraží.

Až do roku 2022 bude rozsah oprav přibývat tempem padesát nových projektů na větší revitalizace. Tato fáze spolkne dalších zhruba 900 milionů korun.

„Celkově za pět let částečně opravíme téměř 400 nádraží a 160 kompletně zrevitalizujeme,“ uvedl Tomáš Drmola, náměstek generálního ředitele SŽDC.

Větší modernizace nádraží
MístoZačátek pracíNáklady (mil. Kč)
Praha hlavní nádraží 2019 945
Praha-Smíchov2019160
České Budějovice2019165
Znojmo202088
Cheb2022149
Chlumec nad Cidlinou202053
Liberec2021119
Ostrava-Vítkovice202164
Nezamyslice202149
Plzeň hlavní nádraží2020325
Beroun201955
Kralupy nad Vltavou202072
Most 2020146
Jihlava201965
Zdroj: SŽDC. Výběr nejdražších projektů
Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.