Naftové doly mají zablokovaný majetek

  17:34aktualizováno  17:34
Firma Moravské naftové doly a dvě její dceřiné společnosti, ve kterých zuří válka akcionářů, nesmí dočasně nakládat se svým majetkem. Rozhodl o tom Krajský soud v Brně, který vydal v minulých dnech vůči těmto firmám s miliardovými tržbami i zisky předběžná opatření.
Jedním z akcionářů Moravských naftových dolů je podnikatel Karel Komárek.

Jedním z akcionářů Moravských naftových dolů je podnikatel Karel Komárek. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Moravské naftové doly mají tři akcionáře, a to společnost KKCG podnikatele Karla Komárka, slovenský plynárenský kolos SPP a německý energetický koncern E.ON. Právě E.ON s SPP však viní Komárka, že doly manažersky ovládla a nyní z nich chce vyvádět majetek nebo bez jejich účasti navyšovat kapitál dceřinných firem.

Jde především o dcery MND a Gas Storage, do nichž má být vložen majetek celkem za zhruba 15 miliard korun. "Tato rozhodnutí jasně ukazují, že soudy uznávají reálné riziko, že společnost KKCG anebo její blízké společnosti můžou získat plnou kontrolu a majetkově ovládnout MND, a. s., anebo Gas Storage, a. s.," prohlásil mluvčí SPP L´ubomír Tuchscher.

SPP už dříve oznámila, že je připravena hájit svůj majetek v Česku i u mezinárodní arbitráže.

KKCG ale jakékoliv pochybení odmítá a Moravské naftové doly, manažersky ovládané Komárkem, se proti předběžným opatřením odvolaly. "SPP ve svých prohlášeních lže," tvrdí mluvčí MND Dan Plovajko.

A rozhodnutí soudu v Brně je podle něj protizákonné. Slovenská firma navíc vůbec není účastníkem řízení. Podle Plovajka o tom rozhodl Vrchní soud v Olomouci.

SPP a E.ON mají v dolech celkem 63 procent akcií, zbytek drží KKCG. Akcionáři proti sobě vedou v tuzemsku už 30 soudních sporů. Roční tržby Moravských naftových dolů se pohybují kolem 8 miliard korun.

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Portál Pepa.cz dluží hotelům až statisíce. Nekomunikuje, stěžují si

Akce

Slevový portál Pepa.cz potichu změnil provozovatele. Část klientů z řad hotelů a cestovních kanceláří nyní upozornila,...

Zetor má problémy. Výrobce traktorů propouští stovky lidí

Zetor

Brněnský Zetor propustí do konce března čtyřicet procent zaměstnanců. Do potíží se slavná brněnská firma dostala kvůli...

Do sídla Deutsche Bank vtrhlo 170 policistů. Jdou po Panama Papers

Německá banka Deutsche Bank

Sto sedmdesát policistů ve čtvrtek „obracelo šuplíky“ a vyslýchalo zaměstnance v sídle největší německé banky Deutsche...

Najdete na iDNES.cz