Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Náklaďáky v Mnichově Hradišti zřejmě skončí

  17:30aktualizováno  17:30
Poslední oživovací pokus o záchranu výrobce nákladních automobilů Liaz zřejmě skončí neúspěchem. K jeho odvrácení by musela společnost Liaz Sipox do konce srpna najít nového majitele. Když se tak nestane, skončí po více než sto letech výroba automobilů v Mnichově Hradišti.

"Stále sice jednáme o prodeji podniku, příliš už ale nevěřím, že se jej podaří zachránit," řekl ředitel závodu Jaroslav Lauryn.

V dobách největší slávy pracovalo v podniku 2500 lidí, nyní zůstává necelá stovka zaměstnanců, kterým už od konce dubna běží výpovědní lhůta.

"Po celozávodní dovolené jsme se teď vrátili do práce, abychom dokončili rozpracované zakázky, náhradní díly a opravy," poznamenal Lauryn.

Mladoboleslavský úřad práce se o umístění propuštěných z Liazu neobává. V okrese je jedna z nejnižších nezaměstnaností kolem 4,6 procenta, část lidí už má dojednanou další práci, část odejde do předčasného důchodu.

Majský firmu nezachránil
Liaz Sipox patří do skupiny Sipox holding Slovakia slovenského podnikatele Jozefa Majského. Skupinu tvoří zhruba 50 podniků s více než 10 tisíci zaměstnanci.

Montážní závod v Mnichově Hradišti získala firma za 50 milionů korun předloni v listopadu. Majský tehdy zaměstnancům sliboval, že zachová výrobu, protože má rozjednané kontrakty na stovky automobilů.

Ze zakázek ale sešlo a závod se pro společnost stal velkou finanční zátěží. Loni v záříproto vstoupil Liaz Sipox do likvidace a od té doby hledá pro
montážní závod kupce.

Závod bývalé Škody Mnichovo Hradiště byl jednou ze čtyř dceřiných společností skupiny Truck International (bývalá Škoda Liaz).

Na mateřskou firmu soud v konkurz 9. března 2001 kvůli předlužení a 21. března 2001 prohlásil soud konkurz i na Škodu Mnichovo Hradiště.

Dluhy skupiny se v té době blížily 1,8 miliardy Kč. Na konci června už Městský soud v Praze konkurz na Škodu Mnichovo Hradiště ukončil.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.