Náklaďáky v Mnichově Hradišti zřejmě skončí

Poslední oživovací pokus o záchranu výrobce nákladních automobilů Liaz zřejmě skončí neúspěchem. K jeho odvrácení by musela společnost Liaz Sipox do konce srpna najít nového majitele. Když se tak nestane, skončí po více než sto letech výroba automobilů v Mnichově Hradišti.

"Stále sice jednáme o prodeji podniku, příliš už ale nevěřím, že se jej podaří zachránit," řekl ředitel závodu Jaroslav Lauryn.

V dobách největší slávy pracovalo v podniku 2500 lidí, nyní zůstává necelá stovka zaměstnanců, kterým už od konce dubna běží výpovědní lhůta.

"Po celozávodní dovolené jsme se teď vrátili do práce, abychom dokončili rozpracované zakázky, náhradní díly a opravy," poznamenal Lauryn.

Mladoboleslavský úřad práce se o umístění propuštěných z Liazu neobává. V okrese je jedna z nejnižších nezaměstnaností kolem 4,6 procenta, část lidí už má dojednanou další práci, část odejde do předčasného důchodu.

Majský firmu nezachránil
Liaz Sipox patří do skupiny Sipox holding Slovakia slovenského podnikatele Jozefa Majského. Skupinu tvoří zhruba 50 podniků s více než 10 tisíci zaměstnanci.

Montážní závod v Mnichově Hradišti získala firma za 50 milionů korun předloni v listopadu. Majský tehdy zaměstnancům sliboval, že zachová výrobu, protože má rozjednané kontrakty na stovky automobilů.

Ze zakázek ale sešlo a závod se pro společnost stal velkou finanční zátěží. Loni v záříproto vstoupil Liaz Sipox do likvidace a od té doby hledá pro
montážní závod kupce.

Závod bývalé Škody Mnichovo Hradiště byl jednou ze čtyř dceřiných společností skupiny Truck International (bývalá Škoda Liaz).

Na mateřskou firmu soud v konkurz 9. března 2001 kvůli předlužení a 21. března 2001 prohlásil soud konkurz i na Škodu Mnichovo Hradiště.

Dluhy skupiny se v té době blížily 1,8 miliardy Kč. Na konci června už Městský soud v Praze konkurz na Škodu Mnichovo Hradiště ukončil.

,