„Nepřeháním, když řeknu, že horko je pro nás tou nejlepší reklamou. Horko určitě mění nákupní chování a ve srovnání s loňským obdobím, kdy byly teploty nižší, zaznamenáváme nárůst v řádu desítek procent,“ říká výkonný ředitel služby Košík.cz Tomáš Jeřábek.
Během tropických letních dnů Košík.cz zaznamenává nárůst poptávky po nápojích, jako jsou limonády, piva a cidery, ale také registruje větší zájem například o melouny či hroznové víno.
Kromě toho lidé objednávají v posledních dnech větší množství zmrzliny a podle Jeřábka je zajímavá i poptávka po obyčejném ledu, který má firma ve své nabídce. „Z ostatních položek jsou to pak opalovací krémy, ale také drobné hračky k vodě,“ dodává Jeřábek.
Meloun jde na dračku
Vysoké teploty těší i zakladatele online supermarketu Rohlík.cz Tomáše Čupra. „Při současných extrémních vedrech pozorujeme obecně nárůst poptávky. Lidem se nikam nechce a nechtějí se v tomto počasí tahat s taškami,“ uvádí Čupr.
Objednávky vzrostly v horkých dnech zhruba o dvacet procent. Také v Rohlíku je největší zájem o zmrzliny, limonády a hlavně melouny. Jejich prodeje vzrostly v porovnání s předchozími dvěma měsíci o téměř 600 procent. Stejně tak se v tropickém červenci zvedl prodej ledu, a to o 236 procent.
Zájem o meloun potvrzuje i Vera Szabo, manažerka služby e-commerce společnosti Tesco. „V těchto vedrech jsou samozřejmě preferovány melouny, které se prodávají i krájené a k zákazníkovi se přivezou v chlazeném prostoru,“ říká Szabo.
Provozovatelé rozvozu potravin shodně tvrdí, že extrémně vysoké teploty nemají vliv na cenu výrobků. „Horka jako taková s cenami dodavatelů nehýbou,“ vysvětluje Jeřábek. To, že se ceny kvůli počasí nemění, potvrzuje i Szabo.
Podle Szaba roste i obliba nové služby Tesco „Klikni, Vyzvedni si“. Zákazníci si mohou zarezervovat čas v prodejně, a to v rozmezí dvou hodin. Po tuto dobu je zboží rezervováno a uskladněno v lednici, mrazáku či prostorách k tomu určených k zachování teplotního řetězce a uchování co nejvyšší kvality všech položek nákupu.
Tropické počasí využívají provozovatelé online supermarketů jako příležitost, jak zákazníky přesvědčit o výhodách nakupování potravin přes internet. Právě ve vedrech mají jejich kurýři nejvíc napilno. „Potraviny jsou vychlazené, takže vše je čerstvější, než kdyby si to lidé vezli domů sami,“ říká Čupr.