Nákup přes internet je pomalejší a dražší

Nákup prostřednictvím internetu je prý často pomalejší, dražší a náročnější než nakupování v obchodě. Tvrdí to britský Institut pro normy v obchodování, který provedl jeden z největších průzkumů tohoto druhu v Británii. Pracovníci institutu se pokusili přes internet nakoupit zboží od 102 firem. Zjistili přitom, že 38 procent objednávek nebylo doručeno ve stanovenou dobu a 17 procent nebylo doručeno vůbec.

Jedna firma například zcela zmizela poté, co obdržela údaje kreditní karty zákazníka. Dodavatel květin si zase nechal zaplatit, ale květiny nedoručil.

Pracovníci Institutu si také objednali čokolády, které však byly dodány rozmačkané.

Jedna firma si účtovala poplatek 10 liber (asi 600 korun) za dovoz počítačové myši do vzdálenosti 24 kilometrů.

Při průzkumu bylo rovněž zjištěno, že plná čtvrtina testovaných firem neposkytovala zákazníkům dostatečnou ochranu pro přenos údajů úvěrových karet.

Necelá polovina firem na svých stránkách opomněla uvést, že zákazníci mají právo vrátit zboží do sedmi dnů po jeho obdržení.