Spolu s vyššími tržbami se o 3,7 procenta zvýšil i počet návštěvníků, kteří za jeden nákup utratili o 9,1 procenta více než v roce 2014. Vyplývá to ze Shopping Centre Indexu, tedy ukazatele, který na základě dat z desítky českých regionálních nákupních center sestavuje poradenská společnost CBRE.
Hlavním důvodem nárůstu je podle vedoucí výzkumného oddělení české CBRE Kláry Bejblové to, že i v regionech už definitivně odezněla skepse kvůli recesi a lidé se přestali bát utrácet. A ve větším si pořizují i zbytné věci, jejichž nákup dříve buď úplně pomíjeli, nebo odkládali.
„Lidé se nebojí během návštěvy obchodního centra utrácet třeba za kávu, což vidíme na tom, že tržby kaváren v nákupních centrech vzrostly o čtvrtinu. Ještě nedávno si přitom raději koupili kávu v obchodě a uvařili si ji doma,“ říká Bejblová.
Ne všem obchodním centrům se však daří, v poslední době se začaly rozevírat nůžky mezi úspěšnými a neúspěšnými obchodními centry. Těch druhých je jak v Praze, tak v regionech poměrně dost. A rozdíly se budou zřejmě dále zvětšovat.