Podle zprávy je v Česku pět nákupních středisek, kde zákazníci najdou víc než stovku různých obchodů a obchůdků, dvacet jich má přes šedesát.
Zázemí ve velkých centrech našlo přes 4 300 provozoven. Naprostá většina z nich jsou maloobchodní prodejny, čím dál častěji se ale objevují i restaurace, kavárny nebo centra zábavy.
Klasickému nákupnímu středisku vévodí hypermarket. "Hypermarkety stále představují klíčový magnet většiny center, nicméně jejich význam postupně klesá," uvedly společnosti v tiskové zprávě s tím, že podíl těchto obchodů na celkové ploše nákupních center se loni snížil z 60 na 53 procent.
Nejčastěji se centrech usazují prodejci oděvů a textilu. Z 1 270 společností, které se tu usídlily, se ve 404 případech jednalo právě o firmy z tohoto oboru. Poměrně hojně se pro nákupní centra rozhodují i prodejci obuvi, klenotů, dárků a nábytku. Hypermarkety v nákupních centrech provozuje šest společností, uvedla Incoma Research.
Pro letošek počítá Incoma s otevřením dalších dvou desítek hypermarketů, ve třetině případů by měly vzniknout právě v nákupních centrech.