Srovnávače cen využívá na internetu každý druhý Čech

  17:33aktualizováno  17:33
Obliba cenových srovnávačů při nakupování na internetu mezi Čechy roste. Zatímco před třemi lety srovnávala ceny necelá pětina zákazníků, v loňském roce to byla více než polovina uživatelů internetu.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Evropská komise

Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research mezi 6 500 respondenty, ze které vyšlo, že ceny na srovnávačích v roce 2012 zkoumalo před nákupem 52 procent respondentů.

Nejlevnější zboží z letáků

AkcniCeny.cz sledují každý den tisíce kusů zlevněného zboží z hypermarketů, drogerií a dalších obchodů. Nabízejí ke stažení i aktuální slevové kupony prodejců.

Ještě v roce 2009 využívalo služby srovnávačů jako jsou například Heureka.cz, Zbozi.cz, Srovname.cz, Monitor.cz, nebo Hledejceny.cz. jen 19 procent lidí. V roce 2011 to bylo už 44 procent uživatelů.

Mezi lidmi naopak klesá chuť vyhledávat e-shopy pomocí internetových vyhledávačů jako je Google nebo Seznam. "Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina," dodal Michal Osuský z NMS Market Research.

Může se hodit

Nakupujete rádi na internetu a máte rádi slevy? Přes portál VratnéPeníze.cz můžete ušetřit dalších až 15 % z nákupu. V nabídce je přes 230 e-shopů, mezi kterými je například Mall.cz, ale i slevové portály.

Loni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů. Roste také podíl lidí, kteří si zboží a e-shop vybírají na základě diskusních fór a rady známých.

"Téměř trojnásobný nárůst obliby srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží," uvedl Kamil Demuth z portálu Heureka.cz.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Pražský radní Dolínek míří do vesmíru, chce založit „českou NASA“

Petr Dolínek

Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek, známý především kontroverzním rozhodnutím o zboření Libeňského mostu, míří výš....

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...



Najdete na iDNES.cz