Nákupní horečku během 9. týdne (24. února až 1. března) zmonitorovala analytická společnost Nielsen. Právě v tomto týdnu se regály v mnohých prodejnách napříč zemí ocitly poloprázdné. Bylo to ještě v době, kdy Česká republika neměla ani jeden potvrzený případ koronaviru.
Společnost Nielsen data srovnávala se stejným týdnem loňského roku. Tržby stouply o 19,1 procenta. Za mouku čtyřikrát, za rýži třikrát, za těstoviny dvakrát. Dvojnásobně vyšší byly útraty za olej a rybí konzervy.
V kategorii drogerie jednoznačně vedly čistící prostředky na ruce bez vody, za které se utratilo čtrnáctinásobně více peněz. Čtyřikrát větší zájem byl o vlhčené ubrousky.
Analýza se zaměřila na prodejny s týdenními tržbami nad 35 milionů korun, kam patří prodejny Albert, Billa, Globus, Kaufland, Penny, Tesco, dm drogerie apod.
Větší nákupy pořizovali Češi také v internetových obchodech. Košík.cz kvůli tomu dokonce dočasně zavedl maximální limit 50 kilogramů na jeden nákup. Nyní už jsou nákupy opět neomezené.