Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nanuk na špejli je v Česku stále nejoblíbenější

  0:01aktualizováno  0:01
Mrazáky v tuzemských obchodech dnes oplývají stejnou nabídkou zmrzlých pochoutek jako kdekoli v Evropě, ale Češi stále nejraději sahají po jednotlivě baleném nanuku. Nejvíce si z domácího trhu zmrzlin ukrajují velké nadnárodní společnosti, jako je Unilever se svou Algidou a Nestlé se Schöllerem.

Nabídku doplňuje dánské Nowaco s Primou a česká firma Nanuky Zdounky. Právě její tvarohový Míša patří k nejoblíbenějším.

I zahraniční obři se proto museli přizpůsobit českým zvykům. "Zatímco v hypermarketech a supermarketech v západní Evropě je téměř nemožné koupit jednotlivý kus zmrzliny, v Čechách je to úplně běžné, a multipacky naopak skoro chybějí," říká Milan Hejduk, šéf Algidy.

"Z naší nabídky se více prodávají nanuky než rodinná balení," dodává i Martin Walter ze společnosti Nestlé se zmrzlinami Schöller.

Kromě záliby v mraženém na dřívku si musí společnosti v tuzemsku více hledět teploměru. Češi totiž více než jinde pojídají zmrzlinu hlavně v létě. Firmy zde během letních měsíců prodají až 70 procent své produkce.

"V porovnání s ostatními ročními obdobími se prodej v letních horkých měsících zvyšuje o sto padesát procent," potvrzuje mluvčí sítě hypermarketů Carrefour Jana Havlíčková.

Češi tak nepatří k žádným velkým "zmrzlinožroutům". Průměrný Evropan sní zhruba osm litrů zmrzliny, Čech o pětinu méně. Nemluvě o Američanech, kteří za rok spořádají přes dvacet litrů zmrzliny, což je, jako by si každý druhý den v roce dali obrovské Magnum.

Boj o zákazníka nahuštěný do pár měsíců v roce se projevuje i na ceně. Zmrzliny na špejli jsou zde asi třikrát levnější než v západní Evropě. Českým specifikem je polárkový dort, který mají ve své nabídce téměř všechny firmy. Známé čtvercové balení bylo v roce 1989 k mání za 10,50 korun, po 14 letech stojí stejně.

I přes poměrně nízké ceny se loni v Česku prodalo zmrzliny za 7,7 miliardy korun, a to není nijak málo. Například za elektroniku pohybující se v úplně jiných cenových relacích ročně obchodníci utrží jen čtyřikrát více.

V létě přitom zmrzlinářům hodně pomáhá prodej na ulici. V tom jsou Češi stejní jako Evropané. Odborníci to vysvětlují tím, že lidé tráví stále více času mimo domov i se tam více stravují. Zároveň jedí zmrzlinu, která je po ruce - na ulici.

S klasickou točenou zmrzlinou se však už člověk moc nesetká. Obava z nákazy salmonelou ji téměř vytlačila a zmrzlinové pole ovládly kopečky a balené nanuky.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.