Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Napětí v ČSA: piloti žalují prezidenta aerolinek

  15:25aktualizováno  15:25
Vztahy mezi piloty a vedením Českých aerolinií, které jsou před privatizací, se zhoršily na maximum. Piloti, kteří před pár týdny přistoupili na snížení platů kvůli letecké krizi, poprvé v historii žalují prezidenta ČSA Radomíra Lašáka.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jan ZáleskýiDNES.cz

Připravují také protesty proti "nekompetentním krokům" vedení. Obě strany se navzájem obviňují, kdo může za současný neutěšený stav aerolinek.

Důvodem žaloby jsou podle šéfa odborového sdružení CZALPA Filipa Gaspara slovní útoky Lašáka na piloty při podpisu dodatku kolektivní smlouvy i ve vnitropodnikovém časopise Okno. Piloty údajně obvinil z tunelování společnosti.

"Řekl jsem, že jsem rád, že končí doba, kdy výkonná rada CZALPA tuneluje tuto firmu. Nebylo to šťastné a taktické, ale je to tak," řekl Lašák v časopise. Podle něj tunelují firmu svými požadavky na platy, které každoročně aerolinky připravily o půl miliardy korun.

"Jednání vedení ČSA chápeme jako zoufalou snahu shodit vinu za vlastní neúspěchy v posledních letech na zaměstnance společnosti," uvedli piloti v prohlášení. Podle nich Lašák funkci nezvládá a "propadá hysterii".

"Pokud někdo považuje za hysterii realizaci projektů vedoucích k úspoře nákladů na jedné straně a na straně druhé projektů vedoucích ke stimulaci výnosů firmy, pak ano, chceme být hysteričtí," komentoval slova pilotů Lašák.

Vedení po Lašákovi požaduje půl milionu

"Výkonná rada dělá z CZALPA mocensko-politickou organizaci spíš než profesně-odborovou, je jako výtah pro některé lidi k moci, jako stupínek k větší velikosti a slávě," dodal Lašák v časopise.

Na Lašáka podávají členové vedení žalobu na ochranu osobnosti, požadují půl milionu korun jako odškodnění a veřejnou omluvu. Peníze poukážou Nadaci Terezy Maxové.

Piloti navíc chystají na červenec zatím blíže nespecifikovaný protest, který prý nemá nijak ohrozit provoz a cestující. Nelíbí se jim totiž zavedení předletových kontrol bez účasti mechaniků. "Je také několik nových interních norem, které s námi v rozporu se zákoníkem práce vedení neprojednalo," uvedl Gaspar.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Rakušané se bouří proti německému mýtnému, podají žalobu u EU

Rakousko podá u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu. Oznámil to rakouský ministr dopravy...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.