názor

Nakupování v supera hypermarketech je stále ještě novinka. Je to více než nákup. Nedělní cesta do obchodu bývá rodinným výletem - já tomu říkám společná bohoslužba konzumu. Typickým obrázkem je tatík tlačící vozík, do něhož maminka a dvě děti hážou a hážou. Člověk tu většinou utratí mnohem více peněz, než měl původně v úmyslu. Majitelé obchodů nasazují staré triky, dobře odzkoušené jinde v Evropě. Umístění, nasvícení zboží a hlavně slevy. Málokdo si však uvědomí, že o pár desítek haléřů levnější potraviny jsou vykoupeny dražší cestou. Výhodou tohoto způsobu nakupování je, že velmi usnadňuje život ženám. Odpadá jim totiž každodenní trmácení s taškami a vystávání v několika frontách. Jezdí se totiž nakupovat větší množství, jednou za týden či dva, často o víkendu. Nákup ve velkém ovšem na druhé straně vede k určitému plýtvání. Podle mého názoru se bude do velkých obchodních center přesunovat stále více zákazníků. Malé prodejny budou zanikat, což bude tragédie zejména pro starší lidi bez automobilu.

Témata: Slevy