Škoda Auto také v budoucnu nebude snižovat kvalitu a vybavenost svých vozů. Vahland ve středu odmítl spekulace o tlaku mateřského koncernu Volkswagen na Škodu, aby snížila kvalitu svých aut tak, aby příliš nekonkurovaly vozům Volkswagen.
"Chceme být globální vstupní značkou, to je naše jasná pozice," nechal se slyšet Vahland.
Během pěti až deseti let by se více než polovina škodovek měla vyrábět mimo Českou republiku. Firma ale zároveň předpokládá, že bude rozšiřovat i kapacitu tuzemských závodů. Vahland nevyloučil, že by se škodovky mohly v budoucnu dovážet do Česka, nebo naopak že by závody Škody v Česku vyráběly automobily i pod jinou značkou.
Škoda od ledna do září zvýšila zisk o 115 procent na šest miliard korun. Prodej vozů značky vzrostl o 13 procent na 568 990 aut.
Vahland šéfuje mladoboleslavské automobilce od září. Ve funkci vystřídal Reinharda Junga. Vahland přišel do Česka z Číny, kde šéfoval mateřskému Volkswagenu (více čtěte zde).
Čtěte v páteční MF DNES
Jaké další modely chystá Škoda Auto čtěte v páteční MF DNES v příloze ekonomika.