Na zlatou neděli zaznamenal proti minulému víkendu lepší tržby například řetězec Delvita.
"Tržby se stupňují a myslím si, že se v pondělí a v úterý ještě zvýší," potvrdil mluvčí firmy Petr Uchytil.
Nárůst se podle něj pohybuje v řádu několika procent a letošní zlatá neděle je nad úrovní roku 2002. V nabídce Delvity mají lidé největší zájem o čerstvý sortiment masa, lahůdek, ovoce a zeleniny.
"Prodej je o něco vyšší proti minulé neděli a zvýšil se i počet návštěvníků," řekla mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. Lidé se podle ní více soustřeďují na potraviny, velký obrat je i v hračkách.
Poslední nákupy čerstvých potravin jsou proti loňsku prý nižší, protože Štědrý den je později. Carrefouru však proti loňsku výrazně stoupl prodej kaprů.
Také společnost Ahold, která provozuje řetězce Hypernova a Albert, zaznamenala podle mluvčí Lucie Cavinové proti minulé neděli větší návštěvnost.
"Během prosince stouply obraty některých prodejen až o 100 procent," dodala s tím, že lidé kupují alkohol, vysoký je zájem o ovoce a zeleninu a také o hračky.
Podle výzkumu společnosti TNS Factum by letos měli Češi obdarovat méně známých a příbuzných, zato by měly být dárky dražší. Průměrně chce každý Čech utratit asi 4472 Kč, tedy asi stejně jako loni. - více zde