Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E-shopy v neděli prodávají, my nesmíme, zlobí se obchodníci v Německu

  8:17aktualizováno  8:17
Je to diskriminace, stěžuje si část obchodníků v Německu na pravidla, která jim zakazují mít otevřeno o nedělích. Argumentují tím, že na internetové obchody se regulace nevztahuje. Přední německé řetězce požadují změnu pravidel.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Evropská komise

Obchodníci podotýkají, že se dostávají do konkurenční nevýhody vůči e-shopům, pro které je neděle jedním z nejvýznamnějších prodejních dnů. Napsala to agentura DPA.

Řetězce ohlásily v pondělí založení nové iniciativy, jejímž cílem je získání svobody rozhodování o nedělním prodeji. Záměrem nicméně podle listu Die Welt není mít otevřeno všech 52 nedělí v roce. „Zákazníci, zaměstnanci a obchodníci jsou dostatečně svéprávní k tomu, aby se sami rozhodli, zda chtějí v neděli nakupovat, pracovat či prodávat,“ uvedl šéf řetězce obchodních domů Karstadt Stephan Fanderl.

Odbory a církev jsou proti

O nedělní otvírací době obchodů nyní rozhodují jednotlivé spolkové země, v řadě z nich je povolen prodej maximálně o čtyřech nedělích za rok. Nejliberálnější je regulace prodeje v Berlíně, kde mohou mít obchody otevřeno až deset neděl ročně. Proti nedělnímu prodeji se dlouhodobě staví odborové organizace a církevní představitelé, píše Die Welt na svých internetových stránkách.

V Česku není nedělní prodej omezen. Podle zákona schváleného v loňském roce musí obchody zavřít pouze na Nový rok, Velikonoční pondělí, 8. května, 28. září, 28. října, 25. a 26. prosince. Na Štědrý den mohou mít otevřeno jen do 12:00. Zákaz prodeje se nevztahuje na obchody s prodejní plochou do 200 metrů čtverečních, lékárny, čerpací stanice, obchody na letištích či nádražích nebo na prodejny v nemocnicích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo alternativní taxislužby Uber
Uber se snaží vyžehlit problémy v Londýně, chce si udržet licenci

Šéf alternativní taxislužby Uber Dara Khosrowshahi se omluvil Londýňanům za chyby a slíbil učinit změny. Snaží se tak zvrátit rozhodnutí o odebrání provozní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Překlep, zkažený žaludek, či bohyně vítězství. Jak vznikly slavné značky

Vytvořit silnou značku je předpokladem podnikatelského úspěchu. Na jméně totiž spočívá velká část firemní identity. Zatímco některé značky se prostě jmenují po...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo malého šálku velký kelímek. Italové se učí pít kávu od Američanů

Když se v Itálii řekne káva, znamená to rychle natočené espresso bez nějakých obřadních „rituálů“. Mladé Italy ale začínají lákat nově otevírané kavárny v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.