Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Spor s dodavateli Volkswagenu se stupňuje, výroba golfů se zastaví

  11:34aktualizováno  11:34
Automobilka Volkswagen kvůli nedostatku dílů zastaví příští týden výrobu modelů Golf v domovské továrně koncernu ve Wolfsburgu. Problémy mají kvůli sporu s dvojicí dodavatelů i další továrny. Tisíce zaměstnanců musejí na dovolenou, další čeká zkrácená pracovní doba. Soud nyní nařídil, že VW se může nutný součástek domoci i proti vůli dodavatelů.

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu. | foto: Reuters

Zastavení výroby modelů Golf a Golf Sportsvan potvrdil deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) mluvčí Volkswagenu. Společnost už o pozastavení produkce informovala také své další dodavatele.

Nedostatek dílů má dopady i na další továrny Volkswagenu - v Kasselu, Braunschweigu, Cvikově a Emdenu. Právě v Emdenu si už téměř 8000 z tamních 9000 zaměstnanců musí vybírat dovolenou. V dalších dnech by se tento počet měl zvýšit o tisíce pracovníků v ostatních továrnách. U dalších se uvažuje o dočasném zkrácení pracovní doby (psali jsme o tom zde).

Spor o nový společný projekt

Závažné problémy automobilce způsobuje spor s dvojicí dceřiných firem saské společnosti Prevent. Jednak jde o firmu ES Automobilguss, která zastavila dodávky litinových dílů potřebných pro výrobu převodovek, jednak o společnost Car Trim, jež dodává potahy na sedadla.

Pozadí sporu není zcela zřejmé, mluví se ale o tom, že by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Věc už se řešila i před soudem v Braunschweigu, jehož předběžné opatření nařídilo oběma dodavatelských společnostem, aby v dodávkách pokračovaly. Ty se tomu ale nepodřídily a podaly odvolání, které však nemá odkladný účinek.

Soud v pátek podle serveru Spiegel Online zopakoval, že dvojice firem musí Volkswagenu nadále dodávat součástky, které výrobce aut nutně potřebuje. Pokud tak neučiní, má automobilka v krajním případě možnost součástky za asistence soudního vykonavatele zabavit.

Volkswagen přitom už požádal o příslušná povolení, a je tak možné, že brzy směrem ke dvojici dodavatelů vyjedou jeho nákladní vozy, konstatuje server, podle něhož něco takového německý automobilový průmysl ještě nezažil.
Další soudní stání je ve sporu nařízeno na 31. srpna.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Škoda Octavia Combi RS 245
Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část...  celý článek

Textilka Pegas vyrábí netkané textilie.
Továrník Šlemr má blíž k ovládnutí textilky Pegas. Podíl prodá lucemburský fond

Investiční kancelář R2G, kterou založil bývalý podnikatel v gumárenství Oldřich Šlemr, nejspíš získá další významný podíl ve znojemské textilce Pegas...  celý článek

Generální ředitel finanční skupiny J&T Patrik Tkáč
Číňané smí získat polovinu v bankách J&T, rozhodla ECB

Čínská skupina CEFC může získat významnější podíl v československé bankovní skupině J&T Finance Group, rozhodla Evropská centrální banka. Jde o první úřední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.