Loňskou stříbrnou pozici obhájil také výrobce luxusního zboží Louis Vuitton (LVMH). Jeho hodnota je 34,9 miliardy eur. Na třetím místě se nově umístil Vodafone s 24,1 miliardy eur. Minulý rok se na této příčce umístil producent spotřebního zboží Unilever.
Hodnota deseti prvních značek v Německu, Británii a Francii tvoří 46 procent celkové sumy za všech 24 zkoumaných zemí. Dalšími 44 procenty přispívá Itálie, Španělsko, Švýcarsko, Nizozemsko, Finsko, Švédsko a Rakousko. Východoevropským zemím dominují mezinárodní značkové firmy, zatímco národní značky jsou zastoupeny velmi málo. Výjimkami jsou OTP Bank, Beeline nebo Gorenje, vyplynulo z průzkumu.
"Hlavním evropským centrem značek je Německo zastoupené sedmi firmami, které jsou v čele daného odvětví," poznamenal výkonný ředitel Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni Gerhard Hrebicek. Mezi 50 nejcennějšími značkovými firmami je 15 německých značek, především automobilových s globální působností.
Institut zkoumal více než 3 000 značkových firem ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích.
. Nejcennější značkové firmy1. Nokia 38,283 mld. eur 2. LVHM 34,907 mld. eur 3. Vodafone 24,128 mld. eur 4. Telefónica 22,550 mld. eur 5. Unilever 21,638 mld. eur 6. Mercedes-Benz 21,359 mld. eur 7. BMW 20,061 mld. eur 8. RBS 19,135 mld. eur 9. France Telecom 19,123 mld. eur 10. Deutsche Bank 18,172 mld. eur Zdroj: studie Institutu pro výzkum evropských značek |