Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejcennější značkou světa je podeváté Coca-Cola

  9:43aktualizováno  10:21
Trůn nejcennějších značek na světě již devátý rok po sobě ovládla Coca-Cola. V Evropě dominuje Nokia. V první stovce míst žebříčku, který sestavovala konzultační společnost Interbrand a časopis BusinessWeek, ale chybí středoevropská značka. Nejrychleji rostou Google, Amazon a Zara.

Coca-Cola. | foto: Profimedia.cz

Nokia obsadila pátou příčku v celkovém pořadí. Letošek je samozřejmě poznamenán krizí. Sedm značek z žebříčku vypadlo, jsou mezi nimi třeba Merrill Lynch, AIG a ING - všechny tyto společnosti získaly masivní finanční podporu a makléřská společnost Merrill Lynch skončila pod křídly Bank of America.

Značky ztratily cenu poprvé za devět let

Důležitější je ale to, že poprvé v devítileté historii sestavování žebříčku celková hodnota všech sto značek klesla, a to o 4,6 procenta.

Nejdramatičtější propad zaznamenala UBS, která na seznamu klesla z loňské 31. pozice za 72. a ztratila 50 procent své hodnoty. Nejhůře si vedly banky a automobilové značky, naopak si polepšily potravinářské značky, které těží z toho, že spotřebitelé v době krize jedí více doma.

NEJCENNĚJŠÍ ZNAČKY SVĚTA
Pořadí  Značka  Země  Hodnota 
(mld. $)
 Změna oproti 2008
 1.  Coca-Cola  USA  68,734  +3
 2.  IBM  USA  60,211  +2
 3.  Microsoft  USA  56,647  -4
 4.  GE  USA  47,777  -10
 5.  Nokia  Finsko  34,864  -3
 6.  McDonald's  USA  32,275  +4
 7.  Google  USA  31,980  +25
 8.  Toyota  Japonsko  31,330  -8
 9.  Intel  USA  30,636  -2
 10.  Disney  USA  28,447  -3
Celý žebříček najdete zde

Do žebříčku se letos probojovaly značky Lancôme, Burger King, Adobe, Puma, Burberry, Polo Ralph Lauren a Campbell. Všechny skončily na dolním konci žebříčku, nejlépe se umístila značka kosmetiky Lancôme za 91. pozici, Campbell s hodnotou 3,08 miliardy patří 100. pozice.

Hodnota společnosti Google narostla o čtvrtinu, žádné jiné značce tak rychle nestoupá cena. Další internetový obr - Amazon - rostl o 22 procent. Pomyslný bronz za nejrychlejší růst má značka Zara se čtrnáctiprocentním růstem. Dvojciferným tempem se také zvyšovala hodnota  firem Apple a Nestlé.

Padesát jedna značek z žebříčku pochází z USA. Evropu "zastupuje" 38 značek z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje a Kanady.

Sestavování žebříčku

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrand. Mimo jiné musí mít firmy veřejně dostupné finanční údaje, a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Autoři: ,


Nejčtenější

Pražská noční můra se zhmotní za dva roky, až se uzavře Barrandovský most

Barandovský most v Praze.

Barrandovský most připadá Pražanům jako relativně nová stavba. Jenže letos oslavil třicáté výročí od otevření a...

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

Další z rubriky

Fronty před úřadem. Stát začal přijímat žádosti o levné půjčky na bydlení

Stát půjčí mladým lidem na bydlení až 2 miliony korun s úrokem od 1 %

Mladé rodiny do 36 let mohou od středy žádat o státní půjčku až dva miliony korun na rekonstrukci nebo pořízení nového...

Naslouchátka za všechny peníze. Senioři čelí dalšímu útoku „šmejdů“

Ilustrační snímek

„Šmejdi“ dál zneužívají důvěry českých seniorů. Ti nově podléhají klamavým inzerátům na zlepšení sluchu. Po počátečním...

Sucho představuje katastrofu jako povodně. Stát se začíná připravovat

Ilustrační foto

V Česku mají vzniknout Komise pro sucho, které budou řídit situaci v Česku při nedostatku vody. Budou moci například...

Najdete na iDNES.cz