Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejcennější značkou světa je podeváté Coca-Cola

  9:43aktualizováno  10:21
Trůn nejcennějších značek na světě již devátý rok po sobě ovládla Coca-Cola. V Evropě dominuje Nokia. V první stovce míst žebříčku, který sestavovala konzultační společnost Interbrand a časopis BusinessWeek, ale chybí středoevropská značka. Nejrychleji rostou Google, Amazon a Zara.

Coca-Cola. | foto: Profimedia.cz

Nokia obsadila pátou příčku v celkovém pořadí. Letošek je samozřejmě poznamenán krizí. Sedm značek z žebříčku vypadlo, jsou mezi nimi třeba Merrill Lynch, AIG a ING - všechny tyto společnosti získaly masivní finanční podporu a makléřská společnost Merrill Lynch skončila pod křídly Bank of America.

Značky ztratily cenu poprvé za devět let

Důležitější je ale to, že poprvé v devítileté historii sestavování žebříčku celková hodnota všech sto značek klesla, a to o 4,6 procenta.

Nejdramatičtější propad zaznamenala UBS, která na seznamu klesla z loňské 31. pozice za 72. a ztratila 50 procent své hodnoty. Nejhůře si vedly banky a automobilové značky, naopak si polepšily potravinářské značky, které těží z toho, že spotřebitelé v době krize jedí více doma.

NEJCENNĚJŠÍ ZNAČKY SVĚTA
Pořadí  Značka  Země  Hodnota 
(mld. $)
 Změna oproti 2008
 1.  Coca-Cola  USA  68,734  +3
 2.  IBM  USA  60,211  +2
 3.  Microsoft  USA  56,647  -4
 4.  GE  USA  47,777  -10
 5.  Nokia  Finsko  34,864  -3
 6.  McDonald's  USA  32,275  +4
 7.  Google  USA  31,980  +25
 8.  Toyota  Japonsko  31,330  -8
 9.  Intel  USA  30,636  -2
 10.  Disney  USA  28,447  -3
Celý žebříček najdete zde

Do žebříčku se letos probojovaly značky Lancôme, Burger King, Adobe, Puma, Burberry, Polo Ralph Lauren a Campbell. Všechny skončily na dolním konci žebříčku, nejlépe se umístila značka kosmetiky Lancôme za 91. pozici, Campbell s hodnotou 3,08 miliardy patří 100. pozice.

Hodnota společnosti Google narostla o čtvrtinu, žádné jiné značce tak rychle nestoupá cena. Další internetový obr - Amazon - rostl o 22 procent. Pomyslný bronz za nejrychlejší růst má značka Zara se čtrnáctiprocentním růstem. Dvojciferným tempem se také zvyšovala hodnota  firem Apple a Nestlé.

Padesát jedna značek z žebříčku pochází z USA. Evropu "zastupuje" 38 značek z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje a Kanady.

Sestavování žebříčku

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrand. Mimo jiné musí mít firmy veřejně dostupné finanční údaje, a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.