Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší čokoládová tyčinka na světě skrývá jedlý plátek zlata

  12:52aktualizováno  12:52
Nejdražší čokoládová tyčinka na světě má cenu zlata. Doslova. Pochoutku s názvem Wispa Gold, zabalenou ve zlatém papíře a s jedlým plátkem zlata uvnitř, výrobce ocenil na 961,48 libry, v přepočtu téměř 30 tisíc korun. To odpovídá ceně, za kterou se prodává 39 gramů zlata. Právě tolik tyčinka váží.

Nejdražší čokoládová tyčinka na světě stojí 961 liber. | foto: AP

Čokoládovou tyčinku s karamelovou náplní Wispa Gold začal cukrárenský gigant Cadbury nabízet v roce 1995, po osmi letech ale s její výrobou firma skončila.

Nyní čeká tyčinku renesance, firma výrobu od září obnoví a při té příležitosti nechala vyrobit její speciální verzi vylepšenou o jedlý zlatý lístek a zabalenou ve zlatém obalu. Pochoutku mohou lidé obdivovat v londýnském obchodním domě Selfridges, kde je vystavena.

"Věříme, že to je nejdražší čokoládová tyčinka, která kdy byla dána do prodeje," řekl televizi SkyNews šéf sortimentu Wispa Ross Farquhar.

Čtyři tyčinky za sekundu

K obnovení prodeje oblíbené tyčinky Wispa Gold přispěla i masivní akce na webové sociální síti Facebook. Více než 22 tisíc lidí se totiž přidalo ke skupině "Vraťte zpátky Wispa Gold".

Tyčinka Wispa se vyráběla v různých příchutích a s občasnými přestávkami od roku 1981. Když se tyčinka vrátila na krátkou dobu loni na podzim, prodalo se během osmnácti týdnů 41 milionů kusů. To odpovídá zhruba čtyřem prodaným tyčinkám za sekundu.

Za návrat sladkosti na pulty bojoval i britský zpěvák Tony Hadley, kterému připadla čest zlatou tyčinku na sametovém podnosu do obchodního domu donést. Veškeré příjmy z jejího prodeje totiž poputují na účet britské charitativní organizace, jejímž je Hadley patronem.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.