Nejdražší ulice ve střední Evropě? Bezkonkurenčně vedou Příkopy

  18:39aktualizováno  18:39
Pražská ulice Na Příkopě je z hlediska nájemného za obchody nejdražší nákupní ulicí ve střední Evropě. Za metr čtvereční tam obchodníci měsíčně platí 180 eur, tedy asi 4 506 korun.

V současné době se oblast Václavského náměstí a ulice Na Příkopě dynamicky mění. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Uvedla to realitní poradenská společnost Jones Lang LaSalle. Srovnání se týká zemí visegrádské čtyřky, nezahrnuje Rakousko.

"Praha je se svými ulicemi Na Příkopě a Pařížská v postkomunistických zemích středoevropského regionu zcela ojedinělá," uvedla odbornice na maloobchodní nemovitosti z Jones Lang LaSalle Beatrice Moutonová. Ve všech ostatních hlavních městech střední a jihovýchodní Evropy podle ní dominují maloobchodu nákupní centra, a to i v městských centrech.

V Pařížské ulici činí měsíční nájemné za obchody 125 až 140 eur (zhruba 31 34 až 3 510 korun) za čtvereční metr. V levé spodní části Václavského náměstí obchodníci platí za metr čtvereční obchodů 120 eur měsíčně (3 134 korun).

"V současné době se oblast Václavského náměstí a ulice Na Příkopě dynamicky mění. Řada domů se renovuje či přestavuje, a vznikají tak prostory pro nové obchody," poznamenala Moutonová.

V nejbližší době otevře v lokalitě nový obchod prodejce dámských kabelek a módních doplňků Carpisa, klenotnictví Pandora a obchod s módou Reserved. Nové maloobchodní prostory nabídnou také budované projekty Diamand na Václavském náměstí a na Na Příkopě 14. V přípravě je přestavba bývalé budovy Živnobanky Na Příkopě 20 či Paláce Rapid v ulici 28. října.

Autoři: ,


Témata: Euro

Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Zemanův expertní tým podpořil jadernou energetiku i prolomení limitů těžby

Tři zaniklé vsi nemívaly veliké kostely, jen malé kaple, jež patřily pod...

Poradní tým prezidenta Miloše Zemana v sobotu podpořil jadernou energetiku a její další rozvoj. Ve výrobě elektřiny...

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...



Najdete na iDNES.cz