Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejen moravské víno patří na evropský stůl

  16:16aktualizováno  16:16
Czech Trade je vládní agentura Ministerstva průmyslu a obchodu na podporu vývozu. Pod její křídla spadá i nově založený odbor podpory agrárního exportu. Ten si předsevzal pomoci českým zemědělcům a potravinářským firmám hledat příležitosti na zahraničních trzích. V současné době se Czech Trade zaměří na moravské víno, česká kuřata, pivo a bylinné čaje.

Moravské víno na evropský stůl
V současné době dodávají moravští vinaři dvě třetiny své produkce velkým obchodním řetězcům v České republice. Jejich nízké ceny je však nutí poohlížet se, ve spolupráci s Czech Tradem, po evropských trzích, které by jim hospodářské výsledky pomohly zlepšit. V současné době probíhají jednání s obchodními řetězci ve Velké Británii. Jednou z firem, které se do projektu zapojily, jsou i čejkovické Templářské sklepy.

"Nejprve jsme zkoušeli víno vyvážet sami. Obrátilo se na nás několik firem, ale vždy se jednalo o dodávky malého množství a nepodařilo se rozvinou stálou spolupráci. Na zahraničních trzích se totiž moc nevyznáme, a v tomto je Czech Trade velkým přínosem," říká Ivan Tušl z Templářských sklepů, jedné z vinařských firem, která začala s vládní agenturou spolupracovat. "Dnes se naše oči obracejí k britskému trhu, kde probíhají jednání Czech Tradeu, jinak vyvážíme drobné množsví do Litvy a víme, že silná poptávka je v Africe. Zájem je tradičně o přívlastková, odrůdová a archivní vína," dodává Ivan Tušl.

Česká kuřata na trh Evropské unie
V souvislosti s nemocí šílených krav (BSE) a v Evropě následovanou slintavkou a kulhavkou, se na evropských trzích otevírají možnosti českým zemědělcům vyvážet drůbeží maso. Zájem o česká kuřata ze zemí EU stoupá a mezi první úspěchy patří uzavřený kontrakt mezi českou firmou Intergal a italskou Porta Natura na květnovu dodávku 100 tun drůbežího masa. Budoucí smlouvy by měly dosáhnout množství až 250 tun měsíčně.

Další projekty
Agentura Czech Trade poskytuje firmám poradenství, zprostředkovává
kontakty se zahraničními partnery a zajišťuje propagaci. Od počátku roku našla české dodavatele pro více než 100 zahraničních poptávek po zemědělských komoditách. Vedle vína a kuřat se v současné době zaměřuje ještě na české pivo, alkohol a bylinné čaje. Připravuje i projekt Zdraví život, zaměřený na vytvoření nabídky vitamínových produktů, biopotravin a racionální výživy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.