Jíte v KFC?
Ano, hodně často.
Jak vám to chutná?
Moc.
Co říkáte tomu, že hranolky KFC dopadly ve srovnávacím testu MF DNES úplně nejhůř v ČR?Naše produkty jsou připravovány z čerstvých potravin a mají nejvyšší možnou kvalitu. Vše se připravuje přímo v restauracích, všechno je čerstvé. Projdou několikanásobnou kontrolou a jejich kvalitou jsem si naprosto jist.
Spojují si vaše zboží s kvalitou i zákazníci?
Ano, vyplývá to z různých průzkumů, které jsme v poslední době provedli.
Je také zdravé? McDonald´s se například snaží odbourávat image nezdravého fastfoodu.
S naší nabídkou jsem víc než spokojen. Nabízíme čerstvé kuřecí maso, širokou škálu salátů. Upřímně řečeno mě příliš nezajímá, co dělá McDonald´s. Mě zajímají naše restaurace.
Co vegetariáni? Pro ně něco vymyslíte?
Jak jsem řekl, nabízíme především saláty. Ty naše zákazníky uspokojují. Nic, co se připravuje v našich restauracích, není zmraženo, předpřipraveno, vše je čerstvé.
Jak si stojí vaše restaurace v regionech? Jsou ziskové, nebo žijí z těch v Praze a Brně? Ty restaurace přece jen nejsou úplně levné.
Nedá se to tak jednoznačně říct. V Praze a Brně je zase poměrně vysoký nájem. A i naše restaurace v menších městech si vedou dobře. Nedávno jsme otevřeli KFC v Mladé Boleslavi a zdá se, že zdejší obyvatelé na nás přímo čekali.
Čekají na vás ještě jinde? Plánujete v Česku další?
Ano. Počítáme s další expanzí i do menších měst. Už nyní jsme například v Liberci, Plzni či Ostravě. Nedá se tedy říct, že bychom se soustředili jen na velká města. S dalšími restauracemi počítáme i v Polsku.
Liší se nějak polský a český zákazník?
Češi jsou víc zvyklí jíst venku. Je to zřejmě tradice, která v Polsku tak silná není. Poláci se stravují spíš doma. Jinak jsou ale ty trhy dost podobné. Rozdíl spočívá snad v tom, že do českých restaurací chodí víc starších lidí nad šedesát let. To pro Polsko není příliš typické.
Chodí k vám spíš cizinci, nebo Češi?
Samozřejmě spíše Češi, i když musím přiznat, že například v Praze na Václavském náměstí nebo Kaprově ulici je ten podíl cizinců nadpoloviční.
Ve své reklamě jste znovu oživili postavu Colonela Sanderse. Myslíte, že mu Češi rozumějí?
Colonel Sanders je zakladatel společnosti, který svůj byznys rozjel poměrně stár. Bylo mu 65 let. Je skutečnou ikonou, autorem speciální směsi bylin, které pořád používáme v našich receptech, a také symbolem kvality našich výrobků.
Co jiná vaše reklama? Řidiči kamionu se nabízejí propečená stehýnka a křupavá prsíčka společně se záběrem na dvě dívky stojící u silnice. KFC kvůli tomu bylo kritizováno za sexismus.
Sám jsem o žádné kritice neslyšel. Velice pečlivě každý takový krok zvažujeme. Ta reklama běžela i v Polsku a žádné problémy s ní nebyly.
Připadala vám tedy korektní?
Ano, byla korektní.
Kolik lidí denně v Česku obsloužíte?
To nemůžu přesně říct. Ale nedávno jsem byl na fotbalovém zápase a když jsem se rozhlédl, uvědomil jsem si, že tolik lidí denně v našich restauracích obsloužíme.
Jak velký to byl stadion?
Tak to vám taky nemůžu říct.
KFC aneb Smažené kuře z KentuckyZaloženo Harlandem Sendersem v Luisville v Kentucky. První restauraci založil uprostřed hospodářské krize v roce 1930, v roce 1955, ve svých 65, začal svůj tajný recept prodávat vlastníkům dalších restaurací. Do Česka KFC přišlo v roce 1994. Spolu se značkami Freshpoint, Pizza Hut či v Česku zatím neznámou Burger King patří do sítě AmRest působící v ČR a Polsku. V Česku KFC provozuje 45 restaurací, zatím poslední otevřela v Mladé Boleslavi. V Polsku AmRest provozuje 85 restaurací. Polská pobočka provozovatele restaurací AmRest letos podepsala s firmou Starbucks předběžnou dohodu, která jí umožní otevřít pobočky tohoto řetězce v České republice, Polsku a Maďarsku. V Česku by se měla objevit už příští rok. - více zde |